~*~* Termometer beroende vänner~*~*
pilsa - Ja, det kanske kommer att bli ett riktigt turnummer
Hoppas det!
pilsa - Ja, det kanske kommer att bli ett riktigt turnummer
Hoppas det!
min dotter Julia - Jag håller med de andra som har skrivit. Köp pre-seed i stället. Klick är inte bra för simmarna.
Jag läste faktiskt om det för ett tag sen.. men jag kan inte komma på vart. Poängen var iaf att..
Det har stått på klick-tuben att det inte är spermiedödande (så att inte folk ska använda det som p-medel). Men eftersom det uppenbarligen kan skada simmarna så har de nu tvingats ta bort det.
Jag tror även det brukar stå något sånt på sidorna där man kan köpa pre-seed. Typ som reklam "vanliga glidmedel skadar simmarna men inte pre-seed osv"
Är det föresten någon som vet om pre-seed kan FRÄMJA simmarna. Alltså att det gör mer än bara inte-skadar-dem????
Jag tänkte på mej, eftersom jag aldrig har fertila flytningar, att det kanske kan hjälpa simmarna bättre än mitt icke-sekret.
Nu efter några konstaterande äl så har jag insett att jag inte bara är utan fertilia flytningar. Jag har inga flytningar alls under äl
skummt!
min dotter Julia - Det var den texten jag menade. Vart hittade du den?
Ja, fy vad dåligt att det inte finns någon tydlig info om klick:s påverkan på simmarna. Tack och lov är det ju lätt att årgärda. Men så himmla onödigt. Det blir ju att kämpa i motvind.
Fy vad arg man blir.
Jag slutade dock med klick efetr att vi försökt nån månad. Eftersom jag hörde att det inte var bra. Men de kan ju inte räkna med att alla ska lyckas få reda på det ryktesvägen.
min dotter Julia - Ja, just det. Det var där jag såg det.
Ja, jag tror absolut att chansen finns att det kan ha påverkat en del
Även om mycket tid har gått nu så är det ju iaf jätte bra att ni har kommit på det nu och kan sluta använda det. Jag tror nog att det kommer att underlätta.
fealin - Nej vad trist
Henne hade vi ju inte beställt! *krama om*
pilsa - Det ser ju bra ut
äppelblomman - På dina tidigare kurvor så har du haft äl på dag 17 på flera så jag gissar på att det är rätt dag. Hoppas ett pluss vill komma snart.
Jag har uppenbarligen haft äl?
Min temp hade stigit i morse så, jag får väl tro på det då.
Tycker att det är lite skummt. Helt odramatiskt blev det, jag som brukar ha en massa ont och sånt. Sen fick jag bara en låg temp denna cykel????
Tog ju äl test i går och det var nästan positivt, men jag gjorde inte helt rätt heller. Så jag tog ett i morse, det var ännu närmare pos. Så jag tolkar det som jag fick pos i går. Att det i morse var hormoner som dröjt kvar från gårdagen.
Kanske ska ta ett i em också för säkerhets skull. Släppte ju 2 ägg förra gången så det kankse blir en till äl....
pilsa - Jodå, vi har legat i
äppelblomman - Ja, det är skönt. Skulle jag haft äl nu så blir det en dag tidigare än förra månaden tom. Men iofs så släppte jag ju två ägg då. Så egentligen kan det första ha släppt dag 15 då också.. men men..
Jag brukar dock veta ganska säkert när jag har äl, utan varken temp eller ff
Men eftersom jag inte har haft så ont som jag brukar ha så blir man ju lite osäker. Det märks iaf om mina bröstvårtor blir ömmare
Tråkigt bara att pergon höjde min temp så mycket denna månad. Den hann ju inte gå ner ordentligt innan (bara 1 dag). Så då kommer kanske inte ff att hitta äl
och japp, positiva äl test har jag inget emot
Idag fick jag brev från gyn!!!!!!
hehe, det är ju nästan komiskt.
Det stog ungefär så här i brevet "Ditt progestron prov visade på bra äl värde. Därför fortsätter vi pergo behandligen med oförändrad dos".
Det var ju bra. Men det är ju snart 2 veckor sen jag började med min andra dos med pergo??? De kan ju inte på allvar tro att det skulle hinna säga mej det de ville genom brevet. Men det var väl iofs därför jag ringde dit också. Så detta var kanske mer som en bekräftelse.
Är det någon som har fått hudförändringar där ni tempar???
Precis där jag har piggen på termometern, i munnen, så har jag fått en sträv fläck???
humm...
Fast det är kanske inte så konstigt. Klart det påverkar om man haft en grej på exakt samma ställe, nästan varjedag, i 9 månader.
Då hade jag fel då
Fast det gör inget..
Äl är visst nu i stället.
Fick helt pos på äl testet nu i em och fick i samband med det jätte ont.
Usch, för värk. Men det är ju för ett gott syfte.
Nu är jag lugn.. alla symptom är på plats
Fattar inte riktigt varför tempen steg i morse. Men jag har en teori. Jag har nämligen ett inflamerat sår i munnen. På samma sida som jag tempar. Det kanske gör att det samlas blod och blir varmt där så att tempen blir hög.
eller vad tror ni?
pilsa - Hehe, ja det är redan avklarat för dagen
Hoppas att det är symptom du känner av
Jag tror att det går bra att testa utan morgonurin i morgon om du vill. Särskillt om du använder nåt bra test, typ cb.
Men du kan ju hålla dej ett tag innan du testar.
Jag ska hålla tummarna stenhårt!!!
ELLER spara morgonurinen i kylskåpet (i ett kärl naturligtvis). Ta ut den ur kylen ca. en halvtimme innan du testar så att den hinner få rumstemperatur.
äppelblomman - Ja, verkligen. Nu kan jag slappna av och tycka synd om mina bröst som gör ont..
Jag håller fortfarande tummarna för dej!
Hur snabbt stiger progestronet egentligen?
Ungefär 1-2 timmer efter den akuta äl värken i går (typ när vi mös) som fick jag skit ömma bröst. Inget konstigt med de. Men eftersom jag tolkar värken som äl så funderar jag lite på hur snabbt det kan komma?
Börjar progestronet komma när äl är över eller i samband med äl. Isf hann nog inte simmarna fram igår. Men det fanns ju säkert andra att ta av
äppelblomman - Ja, det har du rätt i. Hoppas det dyker upp ett plus snart då. Jobbigt att gå och fundera.
Tack för tipsen äppelblomman och johto!
loveheart - Ja, det ser absolut ut som du har haft äl
Resten av kurvan ser också bra ut. Hög och fin. Men det är svårt att säga något ordentligt än, då det är ett tag kvar till bim.
Du kanske redan vet detta. Men man kan fylla i "Clomid" på "Medications" de dagar man äter pergo för att 'märka ut det' om man vill. Clomid är uppenbarligen den verksamma substansen i pergo.
Men men, det visste du kanske
loveheart - Se så fint det blev med C:na
Jag tror inte att den tempsänkningen är något att oroa sig för. Det går ju naturligt lite upp och ner. Dessutom kan den ju stiga igen tills bim.
Ser också att du förmodligen använder en 1 decimals termometer. De kan ju avrunda lite häftigt ibland och då behöver det ju inte ens vara en så "stor" sänkning. Eller den är ju inte stor.. men du förstår..
Ändrara min bim med en dag...
♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
Äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 15/12
Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 22/12
Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 22/12
johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c BIM 23/12
n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 24/12
mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 Bim 25/12
Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
Bambam80 www.fertilityfriend.com/home/107dbe BIM 27/12
Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 31/12
Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 1/1
Ottisen www.fertilityfriend.com/home/db27b 2/1
Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/1
Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 6/1 2007
Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 14/1
Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol
Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b
BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be
Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c (BIM 29/11)
cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin
Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
Jordgubb: www.fertilityfriend.com/home/1664ba
Fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
Lyckostarna
+ Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
+ MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
+ Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
+ Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
+ Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
+ Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
+ Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
+ KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
+ Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84 BF 10/8-07
Snice - Ja, jag är helt säker. Jag kan nojja fram och tillbaka innan och undra har jag haft äl, har jag inte..osv. Men när jag väl har haft det så är det absolut ingen tvekan. Mina ömma bröst och andra symtom kommer så snabbt och tydligt att det inte går att missa.
Men det är klart. Visst är det lite av tjusningen att vänta på FF.
Saken är bara den att de första temparna är förmodligen för höga pga en infektion i den delen av munnen jag tar tempen i och sen så kommer jag bara att kunna tempa 2 dagar till innan jag reser bort. Så oavsett så kommer jag inte att få ett kryss av FF.
Därför satte jag ut det nu
Fru JD - Nej alltså.. Det var två olika saker jag skrev om tror jag. Där jag alltid har termometern så har huden blivit sträv, så jag undrade om nån mer märkt det? Det är inget som är obehagligt eller gör ont.
Det andra, 'såret', som jag skrev om beror på att jag slant med tandborsten och slog hål på tandköttet. Olyckligtvis blev det väldigt inflamerat och gör jätte ont. Och eftersom det är på samma sida i munnen som jag tempar så funderade jag på om det kunde göra temperaturen högre (att det blir varmare runt skadan lixom).
Har för övrigt fått nån vätska på recept för rengöring och smärtlindring så det blir nog bättre snart hoppas jag
Så länge tempar jag på andra sidan (fick lägre temp där direkt).
Vet ni vad???
Jag, Ofir1, har äntligen lyckats frambrigna EW-flytningar
haha, är så glad!!! Det trodde jag aldrig.. Var ganska orolig att jag hade nått fel på mitt sekret så att det blev svårt för simmarna. Men detta är säkert ett gott tecken. Äntligen!
n1ettan - Japp, härligt att jag kan få det iaf
Ja, det är pergotime jag äter (eller äter 5 dagar i månaden iaf). Hoppas att de fungerar bra för dej. Du har väl haft en ok äl förut va?
Men pergo kanske ger extra bra ägg
äppelblomman - hehe, ja jätte härligt.. eller så mysigt är det väl inte. Men gud, vad glad jag blev när jag äntligen fått pröva på sånna
Jag hinner tyvärr inte skriva mer nu!
Men kram på er tjejer!!!!
Snice - Usch vad tråkigt att mannen är krasslig. Hoppas han kryar på sig till Jul.
pilsa - Fy, vad trist med spottings. Särskillt jobbigt när man fått hoppats så mycket
Skickar många kramar till dej.
Ang äl test så kan de visa positivt på andra hormoner också. Det finns t.ex. flera typer av Hcg som de kan visa pos av. Det är bara en av dessa hcg-sorter som betyder grav, beta-hcg, men annars har man de i kroppen hela tiden.
Det skulle kunna vara en förklaring eller att testen är dåliga.
Kram iaf!