• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Tack Duntoffla och Cotterpin för era svar. Skönt att ni upplevt liknande. Då är jag inte konstig då.
    Anledningen till att jag undrar lite hur tempen stiger är eftersom jag fick 36,89 kl. 11 (org tid. 06.30) CD 22 (det temp correktade dippet). Då tänker man, "hur låg skulle den tempen varit egentligen då". Om tempen kl. 08.00 var 36,87 när den rätta låg på 36.69.
    Ja, det låter ju positivt iaf. Då kanske det finns en chans att mitt dip stämmer då.

åhhh... har så fruktansvärd molvärk. Det gör fasansfullt ont i perioder. Kommer och går lixom. Hoppas det är ett positivt tecken iaf. Eller vad tror ni?

min dotter Julia - Svarade dej i andra tråden. Men skickar en kram här.

• Ofir1

min dotter Julia - Ja, det är väl tyvärr bara att vänta och se hur det utvecklar sig. Hoppas för din skull och håller tummarna för att det inte är mensen.

• Ofir1

min dotter Julia - Är det bara spottings du har så kan du fylla i det. Om det bara varar i någon dag (och inte utvecklar sig till mens) så kan du (tror jag), om du har vip, få en notis om att du kan ha haft en nidblödning den dagen. Men jag tror inte att något mer kan hända.
    Blir det så mkt att det räknas som mens och du fyller i det, börjar det om på en ny kurva.

• Ofir1

Snice - Ja, jag har använt temperature corrector på den. Men det verkar dock som om det inte är omöjligt med ett dip där ändå. Har kollat lite nu hur mina temperaturer stiger senare på dagen. I går tempade jag ju kl. 06.30 (36,69) och sen kl. 08.00 (36,87) så om den var på 36,89 kl. 11.00 den dagen så kan den nog ha varit ganska låg "på riktigt".
    Det värker och ilar/sticks, som sagt, ganska mkt i tjejmagen då och då. Hoppas att jag inte har så i "onödan" och att det är ett litet symptom..
    Mina bröst gör så ont att jag håller på få spel och jag tror att de är lite svullna också. Första gången jag kännt mina myggbett guppa när jag går (med bh) Men detta har vi ju redan konstaterat att det beror på ökat progestron av pergon. Lite tråkigt att det inte började senare.. annars hade det varit ett fint gravtecken.
    Annars är det väl inte så mkt.. känner mej mest sjuk och varm hela tiden, lite illamående, samt att jag har en i hållande huvudvärk. Men jag är en riktigt "må dåligt"-person så det behöver inte vara något ovanligt.

Henriks wife - spännande med uppåtgående temp. Håller tummarna för dej.

• Ofir1

Snice - Fint tajmat BD och äl Hoppas att det tar sig denna gång. Kan vi inte plussa till sammans? Eller vad säger du?

• Ofir1

Snice - Ja, det är ju tyvärr så. Man vet inte vad det är förens man plussat eller fått mens.
    Skulle jag få bestämma skulle alla här inne plussa nu på direkten. Men det är ju inte så enkelt.

uuu, sitter här med värsta huvduvärken. Det började svagt för nån dag/dagar sen och har bara blivit värre. Är ganska säker på att det är hormon huvudvärk. Mitt huvud är väldigt kännsligt för sånt nämligen (får migrän och huvudvärk av vissa hormoner..t.ex. pp).
    Men det beror ju säkert på pergon det också, och inget annat.
    Har ingen värktablett hemma heller. Bara för migrän och den får man inte ta om man försöker bli gravid (innehåller anti-inflammatoriskt). Sitter med en vetevärmare på huvuet nu och hoppas det försvinner. Har funkat skit bra förut iaf.

• Ofir1

Har alla här i tråden ett liv, förutom jag, eller?

• Ofir1

Duntoffla - Hehe, bra att vi är 2 iaf Börjar bli illa när det inte finns en enda tråd att läsa på favoritlistan (som för övrigt är ungefär 10 sidor lång). Då vet man att man suttit här för länge
    Men "vänner" börjar ju om 30 min iaf!

Med mej är det bra.. Mår inte så där jätte bra kroppsligt dock. Men det går väl över. Hoppas jag inte blir sjuk bara.
    Hoppas att några gravsymptom ska dyka upp snart! Är ju dax för bim på söndag.

Hur är det med dej?
    Ser att du väntar på äl. Den tiden brukar va ganska tråkig, fast den är ju iofs avgörande också. Att man hinner med att mysa alltså.
    När brukar du ha äl?

Hoppas att maten smakar!

• Ofir1

Athena78 - Kram föresten till mens Kommer inte ihåg om jag skrivit det.

Duntoffla - ok, beklagar ditt ma föresten. Men om du blev gravid så snabbt förra gången så hoppas jag att det går lika fort igen. Äl på dag 11 är ju ganska tidigt. Då slipper man vänta så länge iaf.
    Så du äter rr denna månad?
    Nej, jag hoppas verkligen inte att jag blir sjuk.. det orkar jag inte med.
    Kram

pilsa - Jag ibland blir man verkligen galen på allt analyserande. När jag hade min kurva på 80 dagar så trodde jag faktiskt, ärligt talat, att jag skulle bli galen. Det var inte alls kul att äl testa, vara på topp med myset och fundera tills jag fick äl på dag 64. Det vill jag inte göra igen.
    Men jag hoppas att du får äl snart. Och det tror jag att du får. Tecknen tyder ju på det.
    Hur fungerar den nya tempen föresten?
    Jag tycker iaf att din kurva ser jämnare ut nu.

• Ofir1

Duntoffla - Ne, det är klart. Mkt hellre att det tar lite längre tid då.
    Jag har också hört pos och neg om rr. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Men valde en "mellan väg" och började äta Apiforce i stället (äter inte längre). Det ska inte skada fostret, men man ska inte äta några naturläkemdele som inte är till för grav när man blivit gravid. Tyckte det fungerade bra iaf. Men koncentrerar mej helt på pergon nu.
    Lycka till med rr och hoppas du får en tidig äl denna cykel.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*