• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Kallt och hårt? hummm.. det är något han inte berättat???

• Ofir1

Cotterpin - Japp, nått extra till nästa äl Om det blir något, vilket vi inte hoppas!

• Ofir1

men hur e de normala temperaturen när man tempa???

- Temperaturerna är individuella. För mej brukar det ligga runt 36,1-36,2 innan äl och runt 36,4-36,6 efter äl.
    Temperaturerna ändras beroende på vilken tid det är på dagen så en person som tempar flera timmar senare har oftast en högre temperatur än en som tempar mkt tidigare.
    Innan äl är de låga, efter äl höga och vid/innan/efter mens sjunker de.

och vilken daG ska man börja tempa?

-Man ska börja tempa på cykelns första dag (då mensen börjar). Men nån dag senare gör inget och man kan även börja tempa i mittan av en cykel för att "testa". Men det är inte säkert att det ger något.

kan man tempa när man har pergotime tabletter elle dylikt?
    - I regel äter man ju tebletterna f.o.m cykelns 5 dag och 5 dagar framåt.
    Under dessa dagar kommer tempen att stiga (ev. så mycket som en efter äl nivå). Men när man inte längre äter tablettera så sjunker tempen till en normal innan-äl-nivå. Och oftast är den låg tillräckligt många dagar få att FF sedan ska kunna detektera en äl höjning.
    Du kan kolla på min kurva om du vill. Har inte tempat varje dag. Men du kan se att jag åt pergo på de första två temparna, efter det sjönk tempen och nu (efter äl) har den stigit igen.

• Ofir1

Magda84 - Hehe, det var riktigt virrigt det Alltid uppiggande att höra sånna där sjukt roliga historier.
    Tur att de lyckades få till några barn iaf. Då kanske inte allt hopp är ute för oss än då.

• Ofir1

skrattigtjej - varsågod! Fråga om det är något mer du vill veta eller om det är något av det jag skrev du inte förstår (kan vara lite otydlig ibland).

Startade föresten en tråd som jag tänkte fråga om du vill vara med i. Den heter "Vi unga som har försökt ett tag" och finns i planerar barn - övrigt.
    Vet inte om du är intresserad, men tänkte bara säga det då du "passar in". Men du gör självklart precis som du vill.
    kram

• Ofir1

Babynr1 - Anledningen till att jag har ett blått streck är för att jag har satt ditt det själv (inte FF). Jag gjorde det för att FF vägrade samarbeta. Är nämligen 99,999999% säker på att jag hade äl då, baserat på VUL:et och mina alltid ganska tydliga symptom.
    Ja, hoppas BD ska räcka

Duntoffla - Ja Fast gårdagens temp är tagen ganska många timmar efter normalt, så det stämmer inte helt. Men dag var tempen högre än den någonsin var förra kurvan. Så jag hoppas...

• Ofir1

Jag ser att ni har diskuterat temp correktor. Som om ni läste mina tankar.
    Tänkte höra om någon med vip kunde tänka sig att kolla en av mina tempar (gårdagens). Vet ju att man inte ska lita på den, men jag är ju inte på nån viktig temp period nu och är nyfiken.
    Snälla?
    Tempen kl. 10.50 (11) var 36,89
    Min vanliga temp tid är 06,30

Sen så undrara jag lite över BRÖST? (den meningen trodde jag inte att jag någonsin skulle skriva )
    Under dessa 10 månader utan pp, har jag ALDRIG haft ont i brösten. Men alltid ont i bröstvårtorna mellan äl och BIM.
    Hade som vanligt ömma bröstvårtor efter äl, men nu har det gått över till att även göra as ont i hela brösten!!!!?
    Har nån någon ide om vad det kan bero på? Kan det vara biverkningar av pergon så här långt efter?
    Synd att det är lite tidigt för symptom.. isf hade det varit fint..

• Ofir1

seriöst....(med tanke på klumpiga komentarer)

• Ofir1

Henriks wife & Bäsebus - Tack för svaren ang pergo. Då slipper jag fundera mer på det.
    Mina bröst verkar vara ganska "påverkningsbara" En nakdel med pergon då.. förr var jag tvungen att stå ut med skit ömma vårtor och nu med det + resten av bröstet.
    Men vad gör man inte för att få till en liten

Tack Bäsebus för tempen

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*