• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Mamma Kayla

Kom just hem fran .. ( nu far vi se om jag stavar det ratt ) Sachsska ... eller ja .. ehmmm.. Damian har varit svettig och hangig och spytt hela dagen .  eftersom Damian har hal i hjartat kandes det battre att aka in och titta till de.... som tur va var allt bra med hjartat men lil gubben har akt pa magsjukan...

Mamma till Liam, Noel och Damian
  • Alvida

Min Isabel blir också rädd för smällarna!

• Lallara

Välkommen skippy och Leyhla!!

God fortsättning önskar jag er alla.

Vi har haft en fin jul i Sundsvall, men det är ändå skönt att vara hemma igen. Nu börjar nedräkningen till 8:e januari, då jag börjar jobba igen...

• MrsNash

Hej alla! Har nu varit inne och kikat på fler av er på denna tråds presentationer och era bilder på era barn! Ifall ni undrar vem jag  e så var jag mest nyfiken om någon av er hade barn som har 25% afrikanskt blod i sig, för att se hur mörka de kan bli. Min dotter är snart tre månader och börjar nu få lockigt hår och är sin pappa upp i dagen men har min hudton än så länge.

• L83

Det har varit en riktigt mysig jul! Men jag håller med om att det är skönt att julen är över...

Nu längtar jag efter nyår!
  • Mirax

Hej allihopa! Ja, nu vill jag plocka bort alla tomtar..Vill alltid det direkt efter jul. Har varit o shoppat lite idag..Vi firar nyår tillsammans med några kompisar med barn..Min sambos kompis ska fira att deras dotter fyllt ett år.

• Mirax

Hej allihopa! Ja, nu vill jag plocka bort alla tomtar..Vill alltid det direkt efter jul. Har varit o shoppat lite idag..Vi firar nyår tillsammans med några kompisar med barn..Min sambos kompis ska fira att deras dotter fyllt ett år.

• babydee

håller med er att det är sååå SKÖNT att julen e över...finns inget stressigare än den tiden...o dom smällarna borde dom verkligen förbjuda här har dom smällt sen i okt/nov Ledsen hatar det men kevin verkar inte reagera så det är rätt skönt

mamma till lilla kevin
  • Bigmoma

Ja, verkligen skönt att julen är över o man kan andas ut lixom. Jag ser tyvärr inte framemot nyår heller, min sambo vill att vi ska gå till hans nya kompis o hans fru som jag aldrig träffat. Jag vet redan att de bara ska snacka sitt språk så jag kommer o sitta där som ett stort frågetecken hela kvällen (om jag inte BER dem översätta...) Sen får jag den obligatoriska frågan: "Varför lär du dig inte Mandinka?"
    Öööh, för att vi bor i Sverige?
    En gång var det en afrikansk tjej som undrade hur vi kan kommunicera om jag inte kan min killes språk?
    Öööh, han kan svenska...

Sorry, e lite negativ idag. Ska nog bara stanna hemma på nyår istället.

• Zizter

Bigmoma oh va jag känner igen de där!! man sitter som ett frågetecken.. gah.. *blir gråhårig*

alltså ärligt talat så tycker jag att africanas är lite respektlösa när de gäller det.. alltså.. inge påhopp här nu tack.. men jag ska förklara..

Här hemma så är det ALLTID swahili som gäller när folk (min sambos kompisar) kommer på besök.. å jag får sitta å se dum ut.. fast jag brukar gorma till å säga "idag är pratar vi endast svenska i det här huset" haha fast de brukar funka i 2 sekunder...
    men när vi åker till mina föräldrar tex.. jag pratar ALLTID finska med mina föräldrar.. fast INTE när sambon är med.. då pratar vi alla svenska så alla ska förstå.. förstår ni? för jag tycker man ska respektera att alla inte kan språket.. eller visa hänsyn me bättre ord...

men han tänker inte alls så.. direkt de är nån som pratar samma språk.. vart vi än är.. går över till folk osv.. å DOM KAN JU SVENSKA eller engelska lixom.. men näe.. de funkar inte.. vet inte hur många gånger jag bråkat på karln min å säga.. VISA LITE RESPEKT Å prata så alla förstår.. finns inget värre än å sitta där å gissa sig till va som pratas om..

så jag har nästan slutat å hänga me till hans kompisar.. eller gå över till nån om vi blir ditbjuden.. för jag tycker inte de är skoj för fem öre...

Fast nu på nyår så ska vi ha middag å fest här.. (barnfri för första gången) å då kommer de ju å va massa av hans polers här.. (alla typ jag känner i den här stan har barn) så.. de gåår ju int.. men jag ska prata svenska så högt de bara går! haha.. nu jävlar! nää nu kom jag på.. SKA SÄTTA UPP EN SKYLT PÅ DÖRREN! *I DENNA LÄGENHET ÄR DET FÖRBJUDET ATT PRATA SWAHILI* Vänligen respektera detta! *ASG* tror ni jag blir poppis då? näe.. skulle nog inte tro de.. fast ja.. dom skulle väl läsa.. å glömma bort efter två sekunder.. SOM VANLIGT I FRAMTIDEN..

jaja nu ska jag sluta å yra här.. hehe..

GOTT NYTT ÅR kära vänner!!

Världens lyckligaste mamma till lilla Kim, född 060521
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2