• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • systerduktig

Puh, nu är jag tillbaka efter jul, nyår och födelsedag... (fast det var ännu värre det året vi dessutom gifte oss 3 jan!)
    Kul att se att de flesta av er verkar må bra. Grattis till den Gåeende Dottern, Michiagnes! Tråkigt med tand-besvären. Vi kände alldrig så värst mycket av dem, visst var han lite extra gnällig ibland och det kunde ha att göra med en tand, men inget solklart. Nu är det jag som får nya tänder istället!

Ja, vad ska vi med fördomar till? Jag blir så less... Kan vi inte inse att alla människor är unika men ändå lika? Nej, tydligen inte, vi måste kategorisera och förenkla. Men vilka fördomar har svarta män om vita kvinnor då?

Kram till er alla. Jag är glad att dethär forumet finns!

• Lallara

Michiagnes: Tack! Och Agnes är ju bara alldeles bedårande...
    Såg att du längtar lite efter att börja jobba. Själv har jag världens jobbångest - börjar på måndag ! Nu ska sambon vara hemma i 8 månader.

• systerduktig

Jaa Lallara, det är inte klokt... Men vi får väl fortsätta hoppas och be att det ska bli bättre ;o)

• michiagnes

Man skulle ju tro att år 2007 har vi kommit längre i vårt tankesätt men nejdå, tydligen inte.

• michiagnes

Lallara: Tack så mycket, din son är också väldigt söt. Jag var nog ganska kaxig när jag skrev att jag längtade efter jobb, nu när det bara är tre månader kvar så vill jag inte längre. Känns hemskt att lämna henne på dagis men tror att hon kommer att stortrivas. Nog mer jag som mår dåligt, inte hon.

Systerduktig: Vad skönt att se dig igen, saknat dig här ju. Är det skönt att allt är över nu med allt firande?Angående vad svarta män har för fördomar om vita kvinnor så har de väl en del men jag vågar knappt tänka på vad. Att vi är lättillgängliga är kanske en fördom. Hört många som sagt det i mitt ex bekantskapekrets. Och många gånger när jag varit ute och gått så har mörka män kommit fram och frågat efter nummer och vill träffas. Antingen så vågar de mycket mer eller så är det fördomen som kommer fram. Svårt att förklara så här i skrift.

• fatou
    michiagnes skrev 2007-01-07 11:39:24 följande:
    Lallara: Tack så mycket, din son är också väldigt söt. Jag var nog ganska kaxig när jag skrev att jag längtade efter jobb, nu när det bara är tre månader kvar så vill jag inte längre. Känns hemskt att lämna henne på dagis men tror att hon kommer att stortrivas. Nog mer jag som mår dåligt, inte hon.Systerduktig: Vad skönt att se dig igen, saknat dig här ju. Är det skönt att allt är över nu med allt firande?Angående vad svarta män har för fördomar om vita kvinnor så har de väl en del men jag vågar knappt tänka på vad. Att vi är lättillgängliga är kanske en fördom. Hört många som sagt det i mitt ex bekantskapekrets. Och många gånger när jag varit ute och gått så har mörka män kommit fram och frågat efter nummer och vill träffas. Antingen så vågar de mycket mer eller så är det fördomen som kommer fram. Svårt att förklara så här i skrift.
    eller sa vill de ha hjalp med papper for att stanna kvar.......
  • Queenie

Måste nog hålla med Fatou...
    Lätt tillgängliga hmmm.. Tror att i Sverige är vi väldigt öppna med saker vi gör ex inte alla som döljer sina relationer för sina föräldrar och här kan vi ju vara sambo utan giftemål..
    Men tycker inte att Gambianska kvinnor i gambia lever mer celibat än vi det är väl bara mer hysch hysch om det ..Där är man väl "smutsig" och har svårt att få en bra man och det är väl det som är själva målet med deras liv..Gifta sig ...
    Jag har haft denna diskution med många många Araber till kineser ...
    Kommer man hit och inte har papper så e det väl ändå en svensk som måste hjälpa en ...Precis som om vi åkte till afrika och var tvunga att söka uppehålls tillståndd mm då måste man ju hitta en afrikan lite svårt annars ???

Alla relationer kan spricka .. .Flickvän pojkvän relationer är väl aalltid lättare att ha en giftemål för då kommer ju dedn stora kultur krocken och det är ju inte alltid man kunnat ana att den skulle komma..
    Finns ju alltid dom som behöver sina papper och utnyttjar men finns oxå de som i hopp om att allt ska fungera och ändå skitit sig ... 

Hoppas ni get my point

• solin

Hej hopp alla! Hoppas ni haft en bra jul och nyårs helg! Det har vi.
    Håller helt med Queenie att det finns ju dom som bara utnyttjar men också de som har hopp om att allt ska work out fine.
    Ha det gott alla!

• Bigmoma

Jag har tyvärr hört mycket dåligt om svenska tjejer av afrikanska killar, ibland är de som värsta skvallerkärringarna. Det är mycket snack om hur billiga tjejerna här är och att man får vara glad om man hittar en "bra" tjej som inte är Trogen och inte sugen på alla deras kompisar... Svårt att hitta tydligen?
    Sen har jag hört mycket om afrikanska tjejer också, att så fort de kommer till Sverige så blir dom värre än svenskorna. Anmäler sina män hit och dit och vill skiljas. Kanske är det bara så att tjejerna inte finner sig i att bli behandlade hur som helst?

Jaja, mycket får man höra innan öronen trillar av...

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2