• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Zizter

GOTT NYTT ÅR FRÅN ZIZTER & KIM!!
    Världens lyckligaste mamma till lilla Kim, född 060521
  • michiagnes

L83: Då dröjer det kanske inte så länge till innan hon går själv då.Angående gubben så blir man besviken när en trevlig man slänger ur sig såna saker. Han har aldrig sagt något till mig och det retar mig som f-n.

• Alvida

Åh vad skönt att börja på det nya året! Först nu känner jag mig utvilad! Vi har haft både jul firandet hos oss och nyårsfirandet! Eftersom vi inte har diskmaskin och jag är den som diskar mest här i huset,  så har min händer blivit så torra och nariga av allt diskmedel!

Min lilla flicka har blivit så mammig, och jag ska börja jobba första februari- är lite nervös för hur det ska bli. Även om hon ska vara med sin pappa..

Michanges: >Villken otrevligt granne, jag hade tagit illa vid mig!

• Ewe lina

hej alla !!!!!
    Jag skulle vilja fråga er som har varit i afrika eller som kommer där ifrån, vad som kan vara bra att ha med sig när man ska åka dit ??? jag ska åka till tanzania och vara där i 3 månader hos min man vi har två små pjkar som är 3 år 10 månader.
    Jag håller på göra en lista på vad jag ska packa ner i resväskan, kanske kan ni komma på något

• Mrs Moneybags

Vad kul att du ska åka till Tanzania...! Jag är avundsjuk
    Jag har varit i Kenya. Jag packade inget särskilt som jag inte brukar packa när jag reser till varmare breddgrader utom ett impregnerat myggnät och hatt/keps. När man är så nära ekvatorn bränner solen bokstavligen i huvudbotten! Och såklart malariamedicin. Lätta kläder typ tunikor och skjortor och svala linnebyxor skulle jag ta med mig, eftersom där jag kommer ifrån är det inte okej att vara lättklädd i t ex shorts eller kort kjol och linne.
    Ha det så kul!!!

• anna zawadi

Ewe lina: Jag blir också avis! Saknar familjen..åker ni nu? Nu är det som varmast där nämligen. Som Blomstrande skrev, tänk på var i Tanzania ni ska vara utifall du behöver anpassa klädseln. Många kvinnor går runt i kangas (sarong) hela dagarna vilket är väldigt bekvämt, kommer alltid i två så man kan vira en runt huvudet också som skydd mot solen. Så släng ner några sjalar om du har, annars kostar de knappt någonting där

Hoppas ni får en skön resa!

• Bigmoma

Hej Ewe lina! Här är min "viktiglista" om man ska resa med barn :

Myggstift och myggnät
    Desinfektionsmedel och plåster
    Smärtlindrande och febernedsättande medicin, som t ex Alvedon (kom ihåg att suppositorier inte finns i alla
    länder)
    Stoppande läkemedel vid diarré
    Vätskeersättning
    Hydrokortisonkräm för insektsbett och
    kraftig solbränna
    Solkräm
    Termometer
    Solhatt
    Och alla nödvändiga vaccinationer innan ni har rest i väg.

• michiagnes

Hej på er, hoppas ni mår bra idag.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2