• KatjaS

Peg/knapp??

Hej
    Finns det nån mer här som har peg eller knappbarn??
    Har en dotter på 3,5 år som har knapp efter matvägran sen dag 1.

• Svar på tråden Peg/knapp??
  • Jozze

Min dotter är 2,5 år. Hon fick knapp när hon var ca 3-4 månader. Det onda går över när hon har ätit, för det mesta. Hon har börjat äta mer vanlig mat, men godis är ju bäst så klart.

• KatjaS

Emmixen
    Kul att du hittat hit.

Har Sara som idag är 3,5 som haft sond 18 mån innan hon fick peg och numera knapp. Och man har ju haft en hel del funderingar som hon inte kan svara på men som jag läst i dina svar ovanför.
    jag kommer säkert med frågot framöver

ha det gott
    //Katja

• Emmixen

Vad bra att ni fått svar på lite ni undrat över. Fråga gärna vidare! :)

• elliot1

Oh vad kul att du hittat oss Emmixen Min lille kille fick knapp för två veckor sedan idag. Då har han haft sond i 9 månader.... Det fungerar bra att mata i den, men det vätskar sig rätt mycket. Lite läbbigt, när man inte vet riktigt hur det ska vara.. o vad som gör ont o inte. Vad skönt att du berättar hur det känns, för man undrar ju som sagt väldigt mycket..
    Stor kram till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ulricaa

Emmixen: du är viljestarka, ovetande mammors största vän!!! Tänk så mycket bättre våra barn kan få må för DU kan berätta hur det känns...
    kom ihåg att DU kan få stöd hos oss om något i ditt liv känns tungt! Är helt övertygad om att hela knappbarn-församlingen älskar dig! jag gör det iaf! 
    massor av kramar

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Tessika

Japp Emmixen håller med Ulrica... vi älskar dig

Det är ju klart att man funderar.. och i synnerhet på samma som Jozze fråga, om suget i knappen, men att det kan vara så där enkelt som att våra barn är hungriga, har JAG faktiskt inte trott.

Tess

• Banky

Håller med Ulrica. Skönt att ha någon att fråga när man inte vet och de små inte kan tala om vad de känner osv...

Tack för att du svarar på alla våra frågor Emmixen!

• elliot1

Ojojoj, nån som vet ... Idag när jag bytte kompress runt knappen så började det blöda, en hel del först, men det slutade ändå efter en stund. Bus har ett sår brevid/under knappen som har vätskat sig en hel del, men blödit har det inte gjort förrut. Såret ser ut som en röd geleklump ungefär. Vi var hos vår knappsköterska igår, men idag fick jag inte tag på henne.. Nån som vet hur man ska göra????????

• Zkruttan

Kan det vara granulom? Det kan vätska sig och även blöda lite. Vad är det för kompresser ni har?

Svar på tråden Peg/knapp??