• KatjaS

Peg/knapp??

Hej
    Finns det nån mer här som har peg eller knappbarn??
    Har en dotter på 3,5 år som har knapp efter matvägran sen dag 1.

• Svar på tråden Peg/knapp??
  • elliot1

hihi, gränsen för högkostnadsskyddet är sprängd för länge sedan Ska be om chironsalvan i veckan. Kan ett granulom gå till baka utan behandling??? Det borde det väl inte göra? Och gör det ont??? Eller är det bara irriterande? Har så mycket frågor fortfarande, hoppas ni orkar svara. Vi har väl inte riktigt blivit bekanta med denna knapp ännu

• Jozze

Julia har haft tur med både peg och knapp. Inget krångel... Det kan bli lite mat-klet runt den ibland, men det är bara att torka bort.

Jag har inte så stor erfarenhet när det krånglar, men försöker snappa upp knep från er som vet... för man vet ju aldrig vad som händer i framtiden.

Kram

• Zkruttan

Hej!
    Jag tror inte granulom kan gå tillbaka av sig själv men de som kan det här säger i alla fall att det inte gör ont. Det finns de som alltid har lite granulom.

• elliot1

Hej på er knappisar
    Har varit o fått salva mot granulomet idag, får se im det hjälper. Inget mer blod i alla fall o ont verkar det inte göra.
    KRAM

• Emmixen

Hehe, knappisar var ett bra ord.. Om jag ska beskriva mig själv någon gång med tre ord kommer "knappis" nog att finnas med.

Hoppas salvan hjälper nu!

• ulricaa

Hur löst ska knappen sitta? Det står i vårt infomaterial att det ska vara minst 3 mm... känns som om Liams sitter för löst... nån som har nån fundering? 

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Emmixen

Kuffat om? Vi märker att det är för lite vatten i ballongen om knappen sitter för löst. Helst ska man ju säkert kuffa om innan dess.

• ulricaa

Jag kuffade efter tio dagar ist f 14 (för jag ville att assistenten skulle se hur det går till), så det är nyligen gjort. Jag fick ut 4½ ml, så jag gissar att det var 5 fr början (vi fick ingen uppgift om hur fylld den var fr början... PEG-sköterskan sa att vi skulle kolla hur mycket som var kvar).
    Kanske ska åka in till dagvården o be henne kolla...

• Emmixen

Hm. Han har inte gått ner i vikt? Verkar ändå lite mysko..

När kuffade du om? Jag tycker ändå du ska kolla kuffen, för den kan ju ha spruckit.. Men det händer inget om du drar i den?

Om man är mätt står den ju lite utåt, det kan inte vara det?

Annars hade jag åkt och kollat det om jag var som du.. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!

• ulricaa

Kuffade idag, ska kolla det här med om det är så att han är mätt när jag upplever att den är lös imorgon fm, annars åker jag in....
    tack igen , emmixen, vet att du är GULD värd här!!! Jag är så tacksam!!! stor kram!!!!

Svar på tråden Peg/knapp??