• KatjaS

Peg/knapp??

Hej
    Finns det nån mer här som har peg eller knappbarn??
    Har en dotter på 3,5 år som har knapp efter matvägran sen dag 1.

• Svar på tråden Peg/knapp??
  • ulricaa

Jag använder Fucidin runt Liams stomi när det är rött... han har aldrig varit infekterad eller haft granulom... annars läste jag nu i PEG-sköterskans nya manual att man skulle ha Inotyol runt såret. Det har vi aldrig prövat... någon??

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • ulricaa

förresten, vi har oxå provat gummiplattorna... de var verkligen jättedåliga... nu använder vi PEG Abs (kompresserna) bara. Tidigare, när Liam fick mat till tunntarmen  läckte det aldrig... nu sen vi satte knapp, i måndags, har det varit lite blodigt, men bara jättelite.

Förresten, det funkar jättebra med mat till magsäcken! Senast i maj så kaskadkräktes han så fort han fick mat dit!!!

• elliot1

Vad är Fucidin? En salva? På recept? Önskar så att detta bara blev bra... Vill inte veta av mer krångel, vi har haft vår beskärda del av det....

• ulricaa

Om det är granolum så¨åk in får lapis på det... be samtidigt att få Fucidin utskrivet... det hqr funkat superbra på Liam....

• KatjaS

Inotyol har vi provat eftersom sara alltid blir väldigt röd runt om när det läcker från knappen (vid alla infektioner i kroppen) och fick rådet att prova inotyol och det röda försvann direkt (o det tipset fick vi på vc av nån som aldrig sett en knapp i verkligheten)

• mammao

tipsar åter igen om chironsalva. Den har varit kanon för oss!

• elliot1

Var får jag tag i chironsalva? Letade på apotekets sida men det fanns inte. o när jag gogglade så hamnade jag i "råttforum" Ser i alla fall lite bättre ut idag efter gårdagen med kortisonsalva o inotyol.

• mammao

Du kan även be om recept på chiron, så du slipper kostnaden(om du har kommit upp i högkostnadsskyddet).
    Oskar behövdes lapisbehandlas i två omgångar sedan har han sluppit granulom. Lycka till!

Svar på tråden Peg/knapp??