• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Elina87

Mia888: ärligt talat så är hon ingen pop-idol för mig heller, men hon är helt klart en lysande artist som når fram till publiken med sin charm och personlighet och med lite lite redigering kan allt låta bra finns många exempel på riktigt skräpiga artister. Hon ska inte sjunga pop utan något annat...kan inte sätta fingret på vad men tycker helt klart att hon är en stjärna men ingen "äkta" idol.

• smultronbubbla

Twilight

Du måste ha Plus för att kunna citera.

• Theolin

Danny...Jag är chockad....

Johan skulle ju åka ut. Han var ju inte alls bra och har inte varit det på flera gånger. Han verkar ha fått "Stina" syndromet..

• MaNiMi

Hade fyran på när det var idol och fick mig en påminnelse om att jag inte missar något när jag annars inte tittar.
    Hur sjutton kan en som jag tyckte sjöng helt ok åka ut när det fanns minst två andra som sjöng falskt så det blev pinsamt.
    Blir ju så uppenbart folk går på annat än sångprestationen för dagen.
    Vill folk verkligen betala för en skiva sen eller gå på en konsert med han som sjöng sist?
    Vore bättre det vore någon form av jury med kunniga inom musik som avgjorde vem som ska åka.

• Twilight

Smultronbubbla: Okej, attans... Jag som tycker PLus är värdelöst men vill kunna citera :-/

Nä, nu ska jag sluta skriva här om funktioner på FL

God natt!

• Status Mamma

Mia888: Jag skrev tidigare ikväll att det är säkert Cissis föräldrar som ringer som tokar och röstar på sin dotter för hur kan hon annars hålla sig kvar i tävlingen?

• Sömntutan
    Twilight skrev 2006-11-03 23:38:34 följande:
    Tack! Men det är tydligen Fel på sidan så då skiter jag i att citera nu Sömntutan: Håller med dig på ett vis men de som vunnit Idol hittills har ju fortsatt sjungit låtar i sin egen stil, och Cissi behärskar Cissi-låtar MYCKET bra. Det är ju ändå en tävling för ungdomar, så höga krav kan man inte ha.
    Absolut..hon sjunger sina låtar bra, det håller jag med om. Men jag måste säga att jag tycker att hon många gånger har gjort lite klumpiga låtval. Ta dagens låt tex. , inte hennes stil alls. Jag tycker hon kunde ha varit lite mer taktisk i sina låtval. Välja låtar som hon vet att hon grejar så jäkla bra.
    Sen håller jag inte riktigt med dig om detta med kraven, klart att man kan ha höga krav på dem. Jag tycker att Markus och Erik är väldigt duktiga och proffsiga och Cissi måste ju på nått sätt mäta sig med den eftersom hon tävlar mot dem.
    Låter som jag dissar Cissi totalt, men så är det INTE. Jag gillar henne som sagt, men i detta startfält som finns i IDOL så måste man välja låtar som man klarar röstmässigt om man inte har samma träffsäkerhet i rösten som många av de andra.
    Hjärtat tar aldrig semester....
  • Mia888

De får nog sänka priset snart och att man får rösta på den som ska åka hem i stället för stanna kvar. Då hade nog resultatet blivit annat än det som blev idag, eller vad tror ni?