• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • pusselbitar

Varför skulle man inte våga stå för att man gillar Cissi eller Johan?
    Tycker Cissi är grymt bra. Ingen av dom andra idoldelatagarna berör mig som Cissi gör när hon sjunger. Skitsamma om hon inte sätter alla toner. Jag gillar Håkan Hellström oxå och den snubben är ju totalt tondöv ... Att vara artist handlar ju om att ha något som fångar andras intresse.

• Silverkatten06

Sömntutan - Lyssnade på låten i din länk och det låter rätt illa faktiskt. Andfått, tidvis falskt och framför allt väldigt gnälligt... Hennes scenspråk lämnar också en del kvar att önska...

Nej, tycker Cissi är värdelös och åker hon inte ut nästa vecka slutar jag nog att titta...

• getingmidja

Hehe, som morsan sade... låt dem stå bakom ett skynke så man inte kan se deras coola stil, så får vi se vem som verkligen har sångrösten nr 1!

• SweetPearl

Jag gillar också Cissi bara det att hon väljer fel låtar och det är synd. Är verkligen förälskad i låten: "Two beds and a coffeemachine" som hon sjöng i andra chansen.

Jag gillar verkligen inte Danny. Tycker han är alldeles för smörig och sen är han en fjortis favorit. Det räcker med de artister som fjortisarna gillar idag, men det är ju bara min åsikt.

• Betty2

Har läst ikapp era åsikter om gårdagen och tänkte skriva ner mina.
    Jag tyckte att det var en ovanligt bra omgång, många som var bra. Johan sjöng lite bättre än vanligt, men det gällde framför allt i verserna - refrängerna var INTE bra. Fast det jag tyckte var sämst med Johans framträdande var att han gjorde låten PRECIS så som den är i original, och inte gjorde den till sin egen på något sätt... Cissi var oxå något bättre än väntat tyckte jag. Men jag tycker ändå att dessa 2 var sämst (Johan allra sämst) av gårdagens startfält och blev riktigt chockad när Danny åkte ut medan Johan satt säkert. Jag som trodde att det skulle bli Danny och Markus i final.

Själv röstade jag på Markus, eftersom jag blev lite orolig för hans skull när han fick lite sämre kritik än vanligt. Tänkte att det var honom jag minst av alla skulle vilja se få åka hem...

• Äppelpaj

Jag har svårt för Cissi för hon kan inte sjunga. Dessutom, gammal och grå som jag är, så stirrar jag mig blind på hennes öra. Jag hör knappt vad hon sjunger ibland, jag hör bara hur det susar genom hålet.

Snygg-Erik däremot, han tar sig mer och mer för varje gång. Igår var han ju totalt bäst! Jag gillar ff Markus men han var inte alls i sin vanliga klass igår. Felicia är alltid jämn och alltid bra, vilket nästan är lite tråkigt. Johan kan inte sjunga, han ger ett nonchigt intryck och borde åka ut nästa gång.

Att Danny åkte ut igår förvånar mig. Han var absolut inte sämst, men tyvärr inte speciellt bra heller. Den där låten är för övrigt hemsk!

• WimsA
    Äppelpaj skrev 2006-11-04 23:20:34 följande:
    Jag har svårt för Cissi för hon kan inte sjunga. Dessutom, gammal och grå som jag är, så stirrar jag mig blind på hennes öra. Jag hör knappt vad hon sjunger ibland, jag hör bara hur det susar genom hålet. Snygg-Erik däremot, han tar sig mer och mer för varje gång. Igår var han ju totalt bäst! Jag gillar ff Markus men han var inte alls i sin vanliga klass igår. Felicia är alltid jämn och alltid bra, vilket nästan är lite tråkigt. Johan kan inte sjunga, han ger ett nonchigt intryck och borde åka ut nästa gång. Att Danny åkte ut igår förvånar mig. Han var absolut inte sämst, men tyvärr inte speciellt bra heller. Den där låten är för övrigt hemsk!
    Tummen upp!!
    Skriver under allt du skrev!! Kyss
    _ComBo_
  • nyponsoppa

seriöst.....Skulle man höra Cissi på radion, utan att tidigare sett henne, hört henne, och inte heller känna till något som helst om henne så tror jag helt ärligt att ingen skulle beröras av hennes sång. Tjejen sjunger inte bra helt enkelt.

Visst kan jag bli berörd av att hon sjunger "it must have been love" med miljarder tända ljus omkring sig, samma dag som man läser i tidningen att det tagit slut med hennes partner, det är synd om henne, helt klart, man ser hennes smärta när hon sjunger MEN .... nej... sorry, skulle aldrig köpa en cd med henne.

♥Stolt mamma till Alicia♥
  • Äppelpaj

Jag blev inte alls berörd, jag tittade bara på örat.