• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Äppelpaj

Smaken är ju som baken. Jag tycker Cissi påminner om ett troll, men det är ju inte utseendet som ska bedömas utan utstrålningen tycker jag. Den saknar hon tyvärr enligt mig, och jag hakar upp mig på det stora hålet i ena örat.

Sen har jag aldrig förstått varför man måste göra sig själv totalt okvinnlig enligt "samhällets norm" för att man gillar tjejer... Men det är en helt annan tråd.

• jennypennypannkaka

hillson - Ja det hade varit jäkligt trist om alla tyckte lika. Då hade det ju aldrig blivit några diskussioner eller talangjakter!

Håller med om att klädstil och utseende inte ska påverka valet. Det är ju musiken och sången man ska bedöma.

• hillson

Jag går klädd,ser ut,är precis som Cissi,mycke piercingar,svart hår mm och jag gillar män..
    Och vem bestämmer vad som är kvinnligt eller manligt..

• Äppelpaj

Skönhet ligger väl i betraktarens öga. Men JAG bestämmer vad JAG tycker är kvinnligt respektive manligt.

Men vi håller oss till Idol nu va?

• Vilgotha

Katastrof att Danny åkte ut
    Cissi eller Johan skulle åkt..

• Elina86

HUR FAN KUNDE DANNY ÅKA UT.. Nu är dte något fel på svenska folket.. Det är skandal.. En av de största stjärnorna är utröstad medan cicci och johan är kvar
    jag tänker inte följa idol längre.. det finns inget att titta på nu...

• Annanym

Jag har aldrig fattat vad jury och publik ser i Danny. Han kan inte sjunga, han har ingen utstrålning, han har ärligt talat ingenting. Utom de där hundögonen som tydligen har lyckats fånga nog många småtjejer för att han ska hålla sig kvar vecka efter vecka. Skönt att mesen är borta! Bort med Johan nu också så blir det riktigt bra!

• BabyJia

Jag tycker inte Danny e nån Idol å tyckte han gjorde mycket dåligt ifrån sej i fredags, så lite förståelse har jag för att han åkte. Men ja, att han drog före Cissi å Johan e lite överraskande, för dem två borde ha åkt för längesen.

• Elina86

Danny är en otrolig sångare och han har en otrolig utstrålning.. Han är definitivt ingen tönt eller mes som de flesta här verkar tycka.
    Jag har känt Danny i 4 år och jag avgudar den killen. Mer äkta och genuin person får man leta efter. Visst kan vissa tro att han är en smörig charmör, men han är äkta i det han gör och säger...
    Dessutom var Danny en av de bästa i fredags.. Han, Erik och felicia var ju de enda som sjöng bra... Hur lyssnar ni egentligen? och med vad?

• ebben

Det är ju egentligen INTE bara musiken/rösten som har betydelse!!!
    Det gäller att bli IDOL!
    Det handlar INTE bara om att sjunga bra......
    Det gäller att ha rätt utsrålning,röst,allt!
    man ska ha "DET" ,som gör att folk minns en o gillar det man gör.
    Så för mig är kläder o stil o allt avgörande.