• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • dio

och jag tycker att Markus gjorde den bäst. Tvekade innan vem jag skulle rösta på eftersom både Markus och Erik gjorde bra framträdanden innan. Men sen under vinnarlåten så tyckte jag att Eriks röst var för mesig, ljus och Markus gjorde den bättre

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
  • Björnbröder
    Håller med föregående skribent!
    Varför får inte min katta ligga när ellos katalog?
  • ming
    skånenettan skrev 2006-12-02 08:53:28 följande:
    Och som sagt.... tvåan har ju alltid lyckats bättre genom alla åren!...
    Bara första året, med Daniel och Darin.
    Förra årets vinnare Agnes har väl både synts och hörts mer än Sebastian?
    Kossan af Svammel
  • Theolin

Tyckte Erik och Markus låg jämt efter de två första framträdanden.
    Men Markus gjorde vinnar låten MYCKET bättre än Erik.
    Eriks version blev platt och tråkig tycker jag.

• Ireth of Dorthonion
    Kanonbra final och helt klart rätt som vann, men Erik var bra med. Fast jag tycker det var finallåten som avgjorde för den gjorde faktiskt Markus bättre.
  • Betty2

Jag tyckte båda var så bra i går att jag inte kunde rösta, kunde helt enkelt inte bestämma mig. Jag tyckte båda gjorde vinnarlåten bra, men Markus var nog något bättre. Han lyckades ju faktiskt få in känsla i den (trots att han sa i flera intervjuer att han hade jättesvårt att få känsla för den låten). Hoppas att Markus skiva blir bra, och att den inte blir alldeles för konstig med rock-Markus och bara massa pop-låtar. (Dvs jag hoppas att de fixar till låtarna så att de passar Markus.)

Om Erik hade vunnit tror jag att Markus absolut hade fått skivkontrakt ändå, men jag är inte lika övertygad om att Erik kommer få det som 2:a. Men jag hoppas att han får det.

Var det förresten någon mer än jag som tyckte att Sebastian såg ut som en korsning mellan Peter Jöback och Darin, på tv i går? (Har inte läst bakåt än så ni kanske redan har kommenterat det. )

• tinna

Betty2: Jodå, var en lång diskussio nom det igår Likheten med Peter Jöback alltså.

Kramar och Ramar!
  • Creep

Jag tyckte att markus gjorde ivnnarlåten bättre igår. Det var mer känsla i den och sen fick mer djup trots att den kanske egentligen inte passar honom.
    Hade egtnlgien ingen favorit innan men hoppades ändå att Erik skulle vinna eftersom han bättre passar in i Idol-konceptet. Skivan ska väl finnas i butikerna ganska omgående och det är väl popstuk på den också kan tänkas. Nog itne så mycket utrymme att göra sitt eget sound med den. Och eftersom jag upplever Markus som mer "rockig" och det framkommit i intervjuer att han inte varit helt tillfreds med stuket på vinnarlåten, så tja...
    Tror han hade fått släppa skiva även som 2:a och då kanske nått som passar honom bättre.

• Betty2

tinna: Läste tillbaka nu och såg det. Fast jag var nog den enda som även tog med Darin. Jag tyckte han var mest lik Peter Jöback, men med lite drag av Darin oxå. (Han var mindre lik Darin i sin gamla frisyr tyckte jag.)

Angående Agnes tyckte jag mest hon var lik Beyoncé, såg att det var prat om det med i går.

• ming

Ja, jag sa också det igår att Sebastian liknade Peter Jöback!

Kossan af Svammel