Söderlund/Bie
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
Jag tillhör skaran som gillar programmet, mest för att det är så fritt från pekpinnar
Men jag måste säga att jag har väldigt svårt att känna igen mig i kaoset vare sig när mina numera tonåringar var små eller nu med minstingen har vi ens varit i närheten av detta kaos, vad gör vi för fel
Jag och maken tittar alltid och gillar det! Man får mycket idéer och saker att prata om, som blivande föräldrar. Det ser mysigt ut med allt stök och kaos, härliga ungar. Men man hoppas ju på att det inte ska behöva bli riktigt så där kaotiskt hemma hos oss... Får väl se! Tycker att det är skönt att hon hälsar på hos lite olika typer av föräldrar, inte bara Stockholms innerstad- och mediamänniskor. Däremot kan jag bli irriterad på Ann när hon jämt ska vara sådär gullig, titta under lugg och prata bebisspråk in i kameran. "Ojoj här kommer lilla jag och är gulligt kaotisk." Det verkar lite tillgjort på nåt sätt. Men överlag är det skönt med ett föräldraprogram med avslappnad attityd!
Jag tycker också om programmet. Det är skönt att slippa allt pretentiöst och välstädat och organiserat. Jag tror inte att det är många familjer som verkligen är sådär himla strukturerade och välkammade och ..allt.. som de vill vara (hoppas jag iaf). Min är definitivt inte det. Men vi är glada och mår bra så jag tycker det är ok. Det är skönt att se att man inte är ensam.
JAg får nästan vägra att släppa in vänner och familj ibland... när det varit extra livligt här(min omskrivning för att jag ej hunnit städa) skulle knappats släppa in en TV kamera. Då hade jag ju fått magsår och stressattack. Men jag är tacksam att andra gjort det så kan jag ju må bättre... hi hi...
Jag lovar att dra av minst 50kg när jag ser dig i rutan nästa vecka.
Det är ju skönt med några som tar det här med sömnmetoderna "på distans"! He, he, Ett laddat ämne hon närmade sig!
Inget lätt!
Helt plöstligt ser man (jag) att jag egentligen "står" skitlångt ifrån femminutersmetoden!!
och att vi gör på Ett ALLDELES eget sätt!!
Det fattar jag nu.
(och i diskussionerna som ställs mot varandra här på fl.
Tror att de flesta egentligen gör "någon blandning" av båda.
Det är inte många som gör det "så där iskallt" iallafall!!
Lämnar ungen i ett mörkt rum!!
Men det är så svårt att säga, Det kanske är jättebra för dom på något sätt som man inte ser???
Alla har väl sitt sätt.
?
Egentligen tror jag att det lätt kan "bli fel" på båda.
Både om man sover i en salig röra i samma säng. för jämnan.
/eller om man lämnar barnet för sig självt, för mycket. ??
Urmysigt program ju
Jättemysigt program och jag gillar verkligen Ann. Tyvärr får min man ingen jätteinspiration att skaffa flera barn...
Kollar på nätsändningen nu, programmet om sömn. Skall kolla på de andra programmen, 2 och 3, som jag missat sen.