• Sandys

Söderlund/Bie

Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program

Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se

• Svar på tråden Söderlund/Bie
  • Sandys
    Fia 74 skrev 2006-10-30 19:11:22 följande:
    Åh, jag älskade programmet Såg lite av min egen familj i hennes. Hennes små yrväder påminner så mycket om mina två killar och vi fundarar även på att skaffa en till (Huuu, hur ska det gå?)
    Men va bra... då kan du bara titta på serien och få en exakt bild av hur det kommer att bli för er om ni skaffar en till
  • Sånglärkan

Så klart var programmet en frisk fläkt! Ser fram emot fortsättningen!

Däremot störde jag mig på Ann i morgonsoffan på tv 4 igår.
    Det sitter en människa och försöker komma med ett inlägg i debatten FÖR att underlätta för småbarnsföräldrar i arbetslivet. (Inte lägga morgonmöten kl. 8.15, kolla över vilken flexibilitet som kan behövas från arbetsgivarens sida under dessa få men viktiga år..) och så sitter Ann där och aningslöst säger "det är väl inte så farligt..." (typ). Jag blev lite besviken att hon svarade bara för sig själv och inte kunde hjälpa oss som inte kan amma i TV och få betalt...

Till hennes försvar sa hon en del bra saker också, men jag hade nog velat att hon ställt upp mer för debattören i soffan.

• Sandys
    Sånglärkan skrev 2006-11-02 09:18:49 följande:
    Så klart var programmet en frisk fläkt! Ser fram emot fortsättningen!Däremot störde jag mig på Ann i morgonsoffan på tv 4 igår. Det sitter en människa och försöker komma med ett inlägg i debatten FÖR att underlätta för småbarnsföräldrar i arbetslivet. (Inte lägga morgonmöten kl. 8.15, kolla över vilken flexibilitet som kan behövas från arbetsgivarens sida under dessa få men viktiga år..) och så sitter Ann där och aningslöst säger "det är väl inte så farligt..." (typ). Jag blev lite besviken att hon svarade bara för sig själv och inte kunde hjälpa oss som inte kan amma i TV och få betalt... Till hennes försvar sa hon en del bra saker också, men jag hade nog velat att hon ställt upp mer för debattören i soffan.
    Oh det missade jag.... jag missar ju också allt. Skyller på att jag är förvirrad och glömsk småbarnsförälder, haha
  • Fia 74

Såg ni gårdagens program om mat? Alla som kände igen sig i familjen Söderlund/Bies Lördagsmiddag (som slutade med att Ann satt själv och åt kall korv) - räck upp en hand! Jag sträcker med upp båda mina händer och tackar gud för att vi inte är ensamma om det här scenariot... Ibland kan man ju tro det Sen kunde jag nästan spy på familjen som odlade allt ekologisk i sin trädgård och inte hade TV... snacka om präktiga! (Ok, dom var fantastiska människor och jag är avis... jag erkänner...).

• Mini mE m Minisarna

HAhahahaah. Fia...du träffar så mitt i prick..jag känner igen mig, räcker upp fötter och händer på det....
    Men jag sa oxå till maken igår...GUUUUD så präktig dom var...men sen då han sa.... -så där skulle jag oxå vilja bo....titta vilka snälla barn dom verkar ha....
    ja, då var det ju bara att erkänna...jag vill oxå!!!!! hahaha

• Sofie75

*räcker upp en hand*

Hur gärna vill man inte ha en supermysig lördagsmiddag med god mat, tända ljus och efterrätt osv?
    Helst lite romantik i luften också...

Men sen gnäller den ena över att det inte är gott.
    Den andra kastar maten på golvet
    Man måste resa sig för att hämta mera mjölk
    Någon spillde
    Osv osv...

Listan kan göras lång...
    Men det bästa är att det blir bättre med åren!
    Det är en stor tröst!
    Mina börjar bli lite större nu så det känns nåågot lugnare i vårt hus - förutom mellan varven då

• SaraSofia

Tummen upp för det bästa TV programmet i rutan för tillfället!!!
    Ann är störtskön! Dock frågade mannen min om han verkligen skulle se programmet då jag vill skaffa syskon till vår dotter men han är fortfarande lite tveksam...

• Mini mE m Minisarna

Hihihihi....2 veckor kvar....hihihi...

061123
    20.30 Söderlund & Bie
    Familjeserie. Del 5 av 8. I veckans avsnitt brottas programledaren Ann Söderlund och hennes man Nanok Bie med hur och vilka gränser de ska sätta för sina vilda småpojkar Ilon och Ossian. Ann ger sig ut för att få tips och råd av andra svenska familjer. Hon träffar Pontus och Pernilla som båda är poliser och har tre barn tillsammans. De har infört guldstjärnor och blivit av med spottande och svärande hemma i Bro. Ann åker hem till Petra och Morgan som försöker leva jämställt med sina tre barn, ge dem ansvar och även sätta gränser för sig själva. Ann tar också en sväng till Bredäng utanför Stockholm för att träffa Emma och Rolle som hela tiden utvecklar nya metoder för att få ett fungerande vardagsliv med sina fem barn.

Även i SVT1 24/11 och 26/11

Textat sid. 199

BREDBILD

• Linslusen04

JennyMilton: hej igen! kul att du är med på tvn igen =)
    förresten vet du om ann har fl då?
    hur e det annars med dej och rolle och tjejerna då?

Svar på tråden Söderlund/Bie