• Sandys

Söderlund/Bie

Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program

Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se

• Svar på tråden Söderlund/Bie
  • Nifelheim

"JennyMilton

Det jag reagerade över med just den familjen var att ena tjejen, som jag tyckte såg rätt "stor" ut, fortfarande sov i spjällis?
    Hur länge gör barn det?
    våra har slutat med det när dom kunde stå upp och försökte klättra ur...alltså vid typ 1,5 år? "

Jag tyckte också det var konstigt, men faktum är det att BÅDA barnen sov i spjälis. Det stod en spjälsäng i vardera änden av rummet....

• Suck och suck

Reagerade jag också på Nifelhjelm!
    (Stor tjej i spjälsäng! )

(Inte ens öppen! )

"Lite bakom" sådär av föräldrarna. Att ha det så! Tycker jag

• Suck och suck

Vår lilla har en Skön DUX-säng för vuxna att sova i.
    Jag ville att hon skulle ha EN RIKTIGT SKÖN säng som jag som förälder är lockad i att vara i, och lägga mig tillsammans med henne.

(JAg är så avis på hennes sköna DUX alltså! )

Såna där växasängar (eller "halvspjälisar" med kanter (och "mindre sängar" förstår jag mig inte på! )
    I såna sängar har väl inte föräldrar sig lust att lägga??
    Och man vill väl ligga brevid sitt barn ibland??

JAg vet bara föräldrar som ångrat sig grymt då de köpt barn-Junior-sängar (där de själva inte velat "ligga med"! )

• Bill

min son har en säng vi knappt får plats i. ser inget fel i det. om jag nu så gärna vill få plats i min sockertopps säng, tja, då får jag ligga dubbelvikt. jag trivs ändå! hans säng är hans, inte vår!

• bus å minibus

Måste ju tillföra detta eftersom jag ser att flera reagerat...den familjen som körde 5mm, har inte en "stor tjej" i spjälsäng!

Det är tvillingtjejer! och bägge sover i spjälis, har för mig att de är ungefär 2 år.

Jag själv skulle inte ha min 2 åring i spjälsäng, kan ju iofs bero på att vi kör samsovning

• Mini mE m Minisarna

ojdå, var dom bara 2 år? JAg tyckte dom såg ut att vara typ 3-4 år...men men..skenet kan bedra som sagt var....(tänkte på min 50 kg tv la till... )

Men jag skulle iaf inte heller ha en 2 åring i spjällis..men alla gör som deom tyckr är bra..vi har såna växa sängar som är super...min 4-åring har dock en vanlig 90*200. Och 3-åringen har en växa på mellanläge och 2-åringen växa på minsta läget, med sån "trilla ner bräda". Funkar super och dom kan knata över till oss på natten utan att slår ihjäl sig på väg ur sängen...

• Nifelheim

Jaha var de inte mer än 2 år...Då är det ju lite mindre underligt, men är det inte mest föräldrarnas bekvämlighet som gör att man har en 2åring i spjälsäng? Då behöver de ju inte bära tillbaka hela tiden (om man nu inte har en klättrande 2åring)

• Suck och suck

Bill. Det är jättebra att du stortrivs ändå!
    Jag har knepigt att ligga dubbelvikt på grund av ergonomin,
    (Och jag VILL kunna ligga brevid och mysa!)

Men om jag inte hade några problem, så skulle saken hamna i ett lite annorlunda läge.

Alla har det ordnat på sitt vis, set är så svårt att säga vad som är bra eller dåligt.
    Tycker att INGA föräldrar har på ett förutbestämt sätt, utan alla "gör på sitt alldeles indivuduella sätt´,
    vilket gör det svårt att diskutera: "Det här är den läran man bör följa, eller Det här är den läran, man bör följa!"

• MaPaFrid

Vad handlar Söderlund/Bie om nästa gång?

Svar på tråden Söderlund/Bie