• Sandys

Söderlund/Bie

Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program

Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se

• Svar på tråden Söderlund/Bie
  • Tiiniz

jag bara älskar Ann ! hur låter helt underbar och hon är såå rolig! hehe! älskar programet, man lär sig rätt mycket :P

• Suck och suck

OJ; OJ, Oj.
    Nu ställde hon det största ämnen -på fl MED DE OLIKA LÄRORNA :- Kring FEMMINUTERSMETODERNA!!!!

Mot varandra!!!

(mot Läran: Att ha barnen i sängen!!

Nä, nä, nä!
    Gör ingenting av det där!!!

Varken sover i sängläger med två och en halvmeterssängar i en stor familjehög,
    eller att jag har barnet sovandes i något annat rum i en egen säng och lämnar!!!

Här somnar hon faktiskt fortfarande i sin pappas knä (Hon är fem snart! )
    och sen sover hon i sin Mysiga underbara DUX-säng, (i sitt mysiga rum) och kommer över till våra sängar (faktiskt pappa har lättare att trängas) då hon vill.

BRA METOD!

• LyckaJones

Såg programmet för första gången igår, och jag gillade verkligen vad jag såg!!
    Kommer verkligen fortsätta att titta, vilken kul tjej!!

• Frosk

Ja härligt att se att det är kaos hos andra också

• Mini mE m Minisarna
    lugnåsbo skrev 2006-11-16 22:31:36 följande:
    visst är ann helt okej men jag tycker att dom hon åker hem till är ju nästan bara överklassfamiljer.. nu såg jag att nån här skulle eller har varit med och det är inget personligt....Men som idagens avsnitt med yogamamman, att vi vaknar sen går jag till yogan och jobbar, sen har barnvakten henne och lägger henne och när jag kommer hem sover hon och jag får egen tid...Dels, barnvakt... inte min värld...Är man borta större delen av dagen skulle jag vilja lägga mitt barn själv...nej jag känner inte att jag kan relatera till nån av de familjerna som varit med....Blev besviken på programmet....
    Nä, jag tar det inte alls personligt men jag håller inte med...
    Eller till viss del, jo, nåt bland dom första familjerna var rätt överklassiga..men dom fick ju enormt mycket kritik och så oxå, fick förklara sig..osv osv..
    Men det har varit mycket "innerstads" familjer, det håller jag med om, men å andra sidan var det juh en familj från Hjulsta oxå...det känns ju inte direkt överklass...(jag är gammal Rinkebybrud, jag ).
    Vi var faktiskt förfrågade om vi ville vara med i detta prog först och nu så här i efterhand ser jag att det var lite tur...vet nämligen inte om vi har nån direkt metod..haha...vi kör lite på känn...och sömn är ju nästan det mest laddade ämnet när det gäller barn o sånt...
    Så hur som haver...nästa prog kommer vi....och vi är allt annat än det, bor i Bredäng, luspanka och allmänt förvirrade människor..haha.
  • Helen H 79

ser fram emot det jennymilton!!!

~Jonathan 050612~
  • MaPaFrid

Jag gillar verkligen programmet även om jag kan bli rätt stressad av hela familjen. De är så många och de är överallt !!

Men de verkar ha hysteriskt roligt ihop och det är ju alltid en bra grund!

• Lalune2

Jag saknade något mellanting igår vad gäller sömnmetoderna.

Anna Wahlgrens var med och 5minutersmetoden och den helt fria sas. Nu tycker iofs jag att Wahlgren och 5minuters är rätt lika varann på sina sätt. Jag hade velat ha med någon som pratade om tex No Cry Sleep Solution  metoden, som jag tycker är mest human och som jag också tror att Ann själv hade gillat. Så det tyckte jag var synd.

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • sonica

Personligen blir jag bara nervös nu i väntans tider. Ska det vara sånt kaos i en familj? Ostrukturerat. Så vill jag inte ha det.

Då väljer hellre ett mer harmoniskt tillväga gångs sätt mer som i överklass familjen.

Två av de tre metoderna var ju "ripp offs" av Whalgrens metoder.
    Men utan att hon blev omnämd, och utan man egentligen gick till botten med 5-minuters metoden. Och rutinerna.
    Det framgick aldrig att 5-minuters metoden handlar om max tre dagar och sedan är kuren över. och barnet sedan efter kuren sover tryggt utan att gråta.

• LyckaJones

Jag tycker att det känns så skönt att hennes familj verkar ostrukturerad och vild!
    Skönt att slippa se ett helt pedantiskt perfekt fungerande hem!
    Att de tillåter sig att känna efter och låta småbarnsåren vara kaos och stök!

Svar på tråden Söderlund/Bie