Söderlund/Bie
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
jag bara älskar Ann ! hur låter helt underbar och hon är såå rolig! hehe! älskar programet, man lär sig rätt mycket :P
OJ; OJ, Oj.
Nu ställde hon det största ämnen -på fl MED DE OLIKA LÄRORNA :- Kring FEMMINUTERSMETODERNA!!!!
Mot varandra!!!
(mot Läran: Att ha barnen i sängen!!
Nä, nä, nä!
Gör ingenting av det där!!!
Varken sover i sängläger med två och en halvmeterssängar i en stor familjehög,
eller att jag har barnet sovandes i något annat rum i en egen säng och lämnar!!!
Här somnar hon faktiskt fortfarande i sin pappas knä (Hon är fem snart! )
och sen sover hon i sin Mysiga underbara DUX-säng, (i sitt mysiga rum) och kommer över till våra sängar (faktiskt pappa har lättare att trängas) då hon vill.
BRA METOD!
Såg programmet för första gången igår, och jag gillade verkligen vad jag såg!!
Kommer verkligen fortsätta att titta, vilken kul tjej!!
Ja härligt att se att det är kaos hos andra också
ser fram emot det jennymilton!!!
Jag gillar verkligen programmet även om jag kan bli rätt stressad av hela familjen. De är så många och de är överallt !!
Men de verkar ha hysteriskt roligt ihop och det är ju alltid en bra grund!
Jag saknade något mellanting igår vad gäller sömnmetoderna.
Anna Wahlgrens var med och 5minutersmetoden och den helt fria sas. Nu tycker iofs jag att Wahlgren och 5minuters är rätt lika varann på sina sätt. Jag hade velat ha med någon som pratade om tex No Cry Sleep Solution metoden, som jag tycker är mest human och som jag också tror att Ann själv hade gillat. Så det tyckte jag var synd.
Personligen blir jag bara nervös nu i väntans tider. Ska det vara sånt kaos i en familj? Ostrukturerat. Så vill jag inte ha det.
Då väljer hellre ett mer harmoniskt tillväga gångs sätt mer som i överklass familjen.
Två av de tre metoderna var ju "ripp offs" av Whalgrens metoder.
Men utan att hon blev omnämd, och utan man egentligen gick till botten med 5-minuters metoden. Och rutinerna.
Det framgick aldrig att 5-minuters metoden handlar om max tre dagar och sedan är kuren över. och barnet sedan efter kuren sover tryggt utan att gråta.
Jag tycker att det känns så skönt att hennes familj verkar ostrukturerad och vild!
Skönt att slippa se ett helt pedantiskt perfekt fungerande hem!
Att de tillåter sig att känna efter och låta småbarnsåren vara kaos och stök!