• Sandys

Söderlund/Bie

Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program

Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se

• Svar på tråden Söderlund/Bie
  • Sandys
    MaPaFrid skrev 2006-11-22 08:50:29 följande:
    Vad handlar Söderlund/Bie om nästa gång?
    Hur man sätter gränser för barnen.

Ang avsnittet som var i torsdags så har jag haft lite svårt att kommentera det, vet inte vad jag ska säga... blev lite irriterad på att hon åker runder för att ta reda på olika metoder sen går hem och provar dem 1 gång... så kan man ju inte göra och förvänta sig att det ska fungera. Det mest intressanta som kom fram var väl att hon egentligen gillar sitt kaos och att barnen kommer och är hos henne hela tiden, att gå och bära på Dante osv... Och det var ju i och för sig lite komiskt... kanske många känner igen sig... vad vet jag?
    Vi har väl som många av er andra svarat vår egna lilla metod...
  • MaPaFrid

Gränssättnign är ju spännande, vi har en kille på 1 år och snart 3 månader som är helvild och testar allt 100 ggr. Vi har tidigt satt gränser men vad vet man om det? Är det bra eller dåligt eller hur "ska" man göra?

Spännande tråd!

• Helen H 79

KUL att se dig igen i tv JennyMilton!! SÖÖÖTA barn ni har!

~~~Jonathan 050612~~~
  • Mini mE m Minisarna
    Helen H 79 skrev 2006-11-23 21:00:18 följande:
    KUL att se dig igen i tv JennyMilton!! SÖÖÖTA barn ni har! ~~~Jonathan 050612~~~
    och tack igen
  • Miafia33

JennyMilton: jättesöta barn

• Sandys

Alltså jag blev lite... fundersam
    Den där familjen med det lilla lilla köket, ett lekrum till barnen och ett rum där alla i familjen sov tillsammans... de år nästan aldrig tillsammans...
    Hu, jag skulle aldrig kunna leva så, det kröp kalla kårar längs ryggen när de var hemma hos dem.. och dessutom förstod jag aldrig vad de ville ha sagt för de verkade som om de själv inte riktigt kunde förklara...
    Det är vekligen så att vi lever väldigt olika efter hur vi är som personer och att det inte alltid handlar om rätt och fel sätt utan vad som passar var och en....
    Jag är en planeringsmännsika som vill ha kontroll, struktur och rutiner. Därför passade familjen där föräldrarna var poliser kanske mer vårt synsätt och hur vi vill ha det...

Vilken av familjerna hade mest likheter med er?

JennyMilton: Jättesöta barn!!

Svar på tråden Söderlund/Bie