Söderlund/Bie
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
I första programmet hälsade Ann på hos några lite olika familjer:
Anna 6 barn, där man köpte in städhjälp och barnpassning. Låter hur bra som helst, städhjälp ska jag skaffa sen när jag blir lite rikare hehe...
Janicka 4 barn ensamstående, lät barnen hjälpa till med städning och matlagning. Detta låter ju också jättebra men det måste väl krävas en hel del tålamod för att få igång det, innan det fungerar som det är tänkt menar jag...
Mikael 6 barn, tydlig ledare, familjeråd och familjeafton... Hmm tja... jag tycker kanske att det låter bättre än vad det kanske är...
Vad tyckte ni?
Gillade oxå programmet, missade första halvan, men ska definivt följa retsen slaviskt! Hon är så härlig!!!
//K
Tycker det var ett bra program!
Ann Söderlund är för mig som de låtar som blir sommarplågor. Hur man än stör sig på dem så fastnar de i huvudet och tillslut älskar man dem
Såg programmet igår på reprisen, och satt och tänkte hela dagen innan jag klaffade att "min svägerska Källa" var Källa Bie, Sveriges sötaste skådespelerska! Jag satt och tänkte på vart jag sett henne förr, kom på det inatt. Tänkte först inte på att programmet hetter Söderlund/Bie, därav grubblet
Hänger på här gillar oxå programmet skönt att se att det kan bli lite snurrigt i andra familjer oxå inte bara i min värld!
Tyckte att hon var helskön!
Kul med ett program där man får se hur andra försöker lösa sin kaosartade småbarnstid...
Tänkte kommentera de understrukna fetstilta orden i citatet...
Städhjälp... Jaaaa det vore underbart... Bara det att det skulle kosta åttatusen kronor i månaden om man skulle ta det vitt och två gånger i veckan... Så det får nog vänta till dess jag blir miljonär eller nåt.
Låta barnen hjälpa till med matlagning och städning Ja de får vara delaktiga vid matlagning... och det tycker de är kul... blir bara lite mer tidsödande och lite mer att städa upp efteråt i köket... Men när min femåring och snart treåring fått några år till på nacken så är det nog inte så dumt förslag... bara det att då tycker de nog inte det är lika kul längre.
Familjeråd, Familjeafton Visst att samla hela familjen en kväll i veckan och göra något tillsammans allihop låter helt ok... Men den där pappan verkade tro att man kan fixa familjelivet som ett företag... Och att de hade styrelsemöte varje vecka...
Det verkade lite krystat... (Pappan: -Mamma åker till X-stad på onsdag mellan 07 och 17...
Dotter: - Vem är hemma då? Pappan: - Ingen!) Ja de verkade ju inte vara hemma med barnen särskillt mycket och de större syskonen fick tydligen sköta de mindre allt som oftast. Visst ska de väl hjälpa varandra, men de måste ju få ha sitt eget liv också...
Dessutom tror jag inte riktigt men femåring och treåring skulle fatta nåt av ett familjeråd... så nej inget för mig.
Gillade programmet jättemycket!
Skönt med ett program för vanligt folk med olika ideér, sen kan man ju anamma det som passar en bäst.
Kommer sitta bänkad varje torsdag!
Åh, jag älskade programmet Såg lite av min egen familj i hennes. Hennes små yrväder påminner så mycket om mina två killar och vi fundarar även på att skaffa en till (Huuu, hur ska det gå?)