• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • Anna D

Jag såg programmet och blev riktigt förvånad över hur dålig koll de hade. Tyckte att det var bra att de själv fick se hur mycket pengar de kastar iväg varje månad. Dock sjönk alltihop till bottennivå när de fick badrummet. De förtjänade inte det. Möjligtvis en ekonomihandbok eller nåt, men F***N inget badrum. 

Har ni hört reklamen?? 

En kille skryter om sin special edition-brödrost med bladguld och hela skiten, sen får han frågan "Blir brödet gott i den?"
     Ehhh...vi äter inte bröd, det är för högt GI...

*skrattar*

• AvalonC

Är det någon som vet om Tv och radio-licensen är det som betalar "vinstpengarna"??

(eller i alla fall delar av dem)

• Tristanya

AvalonC -- lär ju vara någon form av sponsring.. förra programmet syntes ju firmans namn, de som fixade badrummet åt dom!

• Åsa

AvalonC: Det är ju privata Trean så de är inte inblandade i TV-avgiften.

• Rokka Jill

Tristanya har rätt..
    har ni lagt märke till "extreme home makeover"..
    förr så renoverade de bara.. nu river de husen o bygger upp nytt.. men hela programmet e rena reklamen med snyfthistorier..
    o hur ofta påpekade de inte SEARS..

i lyxfällan såg man nu firmans namn..
    på både de som renoverade o på "pressenten" i hörnan (pappersmappen de fick..)

• Luddvar

Oj Oj. De fick sin fönsterrenovering och resa till Thailand. ..

• Rokka Jill

Detta avsnittet var faktiskt mer givande... den här familjen kämpade faktiskt..

• Pokergirl

Det var ju inte roligt alls för familjen! Dom trodde sig behöva renovera för 100´men det visade sig vara renovering för en miljon för att huset skulle kunna stå kvar! Jag tror det är lätt att övertrassera sina konton och inte tänka sig för i samband med inköp. Familjen försökte ju verkligen, dom sålde ju mkt av sina ägodelar för att ha möjlighet att ens bo kvar.

• FinaLina

Jepp, huset var 1000kvm men de bodde inte i hela, hade en "lägenhet" i en del av huset.

jag förstår dem att de inte vile flytta till en lägenhet, skulle inte jag heller velat, huset och gården var verkligen hur mysig som helst! Däremot så förstår jag inte att de inte upptäckt möglet innan, man brukar känna sån lukt väldigt väl, dessutom så tycker jag åtminstone de borde upptäckt det innan de flyttade in för då ska man ju alltid kolla upp det ordentligt och besikta och så.

Svar på tråden lyxfällan