• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • Viran

Jag tyckte detta programmet va bra!! Trodde oxå att hon skulle få sina telefon lån betalda, för hur sjutton skall hon få råd med en bil????

• Åsa

Tristanya: En av mina kompisar tog över femtio lektioner nyligen innan körskolan släppte upp henne. Men det beror förstås både på hur lätt man har att lära och om man har möjlighet att övningsköra med någon privat.

• Pokergirl

Jag tog mitt kort på tio lektioner, så det är nog väldigt olika hur mkt man behöver för att klara lappen. Tycker det var bra, om hon en dag har råd så kan hon ju spara mkt tid genom att köra bil istället för att åka buss och taxi.

• Pineapple

Bara för att man har körkort betyder ju inte det att man måste ha bil. Man kan hyra en de gånger man behöver köra långt, alternativt låna av någon, eller gå med i en bilpool.

• Kinisen
    Rokka Jill skrev 2006-11-16 21:37:22 följande:
    ja jag missade tyvärr början =( när går det repris?
    20:e!!!
  • teljeufo

Jag skulle aldrig våga släppa in det där två i mitt liv, vi har "bara" hus skulden och mitt CSN lån som vi betalar i skulder men det räcker...

Men jag gillade veckoshemat hon fick att ha i köket, när hon skulle tvätta och leka med banen och så... Det borde jag ha, har fan tame inte tid med något just nu känns det som, bara stress...

Ny dag nya möjligheter...
  • Kanelflicka

Jag tycker att det där med körkort var en bra ide med tanke på hur hon använde taxi...om hon vill ha en bilå är det bara att prioritera om saker i budgeten..

• Man80

Schemat är plagierat från supernanny så det var väl inget revolutionerande.

För övrigt så lönar det sig grymt mycket att åka kollektivt på vardagar och hyra bil varje helg. Ta och räkna på det och jämför med att köpa ny bil vart sjätte år...

• Qliana

Man80: Är det billigare att hyra bil på helgerna? Kan du visa ett räkneexempel?

Vår bil kostar:

Amortering 1500 kr
    Försäkring: 550 kr
    Bensin 1500-2000 kr
    Vägskatt Ca 2000 kr/år
    Parkering: 160 kr

Månadskort kostar 600 kr/person (stockholm)

Vad kostar en hyrbil per helg, med försäkring, milersättning etc?? Jag har ingen aning - skulle vara intressant att veta.

Svar på tråden lyxfällan