• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • Rokka Jill

jag tror inte att många hade tackat nej till ett badrum..
    men deras allmäna idiotiska bettende ska inte belönas!!!!!

• Runguska

Nej, jag hade inte tackat nej till ett badrum heller, men allt de byggde upp under programmets gång raserades liksom i och med att de gav dem badrummet. (tycker jag i alla fall) Dessutom verkade det hela inte så superseriöst heller, mer som om de skulle lära 9-åringar att inte handla upp veckopengen på godis för att ha råd med bio och sedan ändå bjuda på bio.

Mest förbannad blev jag dock på det som jag sa tidigare att det verkligen är ett hån mot de som verkligen försöker. Själv har jag inga skulder och har det inte alls dåligt ekonomskt, men det finns så många som kämpar och om inte har lika bra förutsättningar som dem. De får inga badrum och de skulle garanterat varit mer än nöjda med ett bröllop på 30000. Nej vänta, de skulle nog inte välja att gifta sig då utan lägga de pengarna på något vettigare såsom sina skulder!

• Knyttet75

Programmet heter ju Lyxfällan och då handlar det ju inte om fattiga barnfamiljer så det är väl ok. Hade hellre sett ett sådan program men då fick det nog produceras av en annan kanal...

Störde mig också på att de belönades.

• Bei Bei

Jag kanske bara är avundssjuk, men jag stör mig så grymt på hur de bara brände pengar (även efteråt) En månadsinkomst på 47 500 :- och så kan de inte spara till ett eget bröllop?

♥ Ronja ♥
  • Miss Lau

Jag blev bara irriterad på programmet. Hur kan man ha så sjukt slapp inställning när man driver ett företag? Någon som vet vad hon hade för företag förresten? Och hur kan man vilja prioritera ett bröllop för 130.000 kr när det rinner vatten rakt in i källaren? Bortskämda är vad jag tycker de var.

Och festlokalen som de fick visade för sig tyckte jag var mysig! Festen blir ju inte roligare för att lokalen är dyr, det är gästerna som gör festen.

• Rokka Jill
    Knyttet75 skrev 2006-11-03 07:09:02 följande:
    Programmet heter ju Lyxfällan och då handlar det ju inte om fattiga barnfamiljer så det är väl ok. Hade hellre sett ett sådan program men då fick det nog produceras av en annan kanal...Störde mig också på att de belönades.
    En lyxfälla är även om man har allt på avbetalning..

trailern i somras skrev killen upp "nudlar" o "blodkorv" i matkallendern...
    det här paret hade ju inte det problemet precis.
    jag trodde faktiskt programmet skulle handla om sånna som hade allt på avbetalning med dyr ränta.
    o handlar helt fel osv osv osv..
    vilken idiot som helst hade kunnat räkna ut att de skulle sälja motorcyklarna o bilen..
    (ja tydligen inte dom då)

Nästa program ska handla om ett par som ska renovera huset för flera hundra tusen.. som de inte har råd med..
    men de har FYRA båtar... o TRE bilar... vad tror du dessa högutbildade EXPERTERNA kommer att göra, tro? ska bli jätte spännande nästa vecka.. jag undrar verkligen hur de ska göra!!! *daaaaaaah*
  • Nemone

om jag hade deras problem  så skulle jag säga ; fine men jag vill faktiskt gifta mej fast vi inte har råd och sen hade jag gått å gift mej borligt (stavas det så?) å bjussat föräldrar o bästa kompisen på käk o sen sparat i hop pengar till en jätte fest om nått år el två?
    inte fått ett badrum ....

Tro på Gud men lås din bil.
  • musli

Fantastiskt vilka underbara program det görs nu för tiden... Här sitter man och sliter för att bli av med sin ungdoms dumheter fortfarande och ekonomin är riktigt tajt men vi vill bli av med skulderna så vi kan leva ordentligt sen och så ser man såna program... Man blir riktigt ledsen av det ju... Har betalat av massor med skulder men inte fick jag något badrum inte... Fick betala vårat badrum själva... Tack gode gud så börjar skulderna att ta slut så varje månad får vi det liiite bättre och den känns skönt men så har jag slitit för det med... Tror jag inte ska se det programmet...

//heavy metal-mamma...
  • Trissvinnaren

Jag håller med om att det finns de som verkligen har problem som skulle behöva hjälpen bättre, t.ex. de som tar lån för att höja sin levnadsstandard men ändå inte har något av värde att sälja och bli skuldfria...det finns många öden som skulle gripa oss bättre än dessa ekonomi-analfabeters, men ni får inte glöma: TV3 har ju faktiskt ett rykte att tänka på, hur skulle det se ut om de blev seriösa och gjorde någonting som faktiskt engagerade och gjorde skillnad?

• Åsa

Jag blir paff när jag ser den omedvetna inställningen hos deltagarna (vägran att inse behovet att dra ner utgifter trots att man bevisligen inte har pengarna till dem), men argumentet att det finns andra som förtjänat gåvopengar för att de hushållat bättre håller knappast. Precis detsamma kan man ju säga om de flesta dokuprogram på TV, från kändispoker till Big Brother.

Svar på tråden lyxfällan