• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • Rokka Jill
    FruSnigel skrev 2006-11-02 21:37:18 följande:
    Det jag reagerade mest på var badrummet.Varför i hela friden ge dom ett nytt påkostat badrum?Dom hade väl 130tusen sparade på ett koto till det framtida bröllopet? Och då ger dom bort dom pengarna till dom så dom kan få sitt påkostade bröllop. Om dom vill gifta sig kan dom väl knata bort till rådhuset?Har man inte råd så har man inte.Om dom hade fått bekosta renoveringen själva så hade dom ändå haft 30 tusem kvar till ett bröllop. Är det något att gnälla om?????Jag fattar inte.Näpp trodde det skulle handla om människor som var verkligen utsatta. Inte sådann som lever i en dyr villa och inte kan ha sitt bröllop för 130tusen kr. www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b37534.html santakaos.blogg.se
    jag ska faktiskt maila tv3!!!
  • Rokka Jill

något som oxå e skrattretande e att de behövde två ekonom experter för detta...
    jaha?

• Susanne1981

Tyckte programmet var bra tills de gav bort badrummet och lät dom äta kakan och ha den kvar ändå. Typ som grattis för att ni har sumpat er ekonomi.

• Bei Bei
    Rokka Jill skrev 2006-11-02 21:37:33 följande:
    hoppas att hon inte finns här o läser detta mohahaha
    Får hon gärna göra Jag står för allt jag skriver. Offentlig person = har valt detta själv...
    ♥ Ronja ♥
  • Runguska

Jag tycker det var så dåligt! Precis som så många gånger i exempelvis Oprah där människor levt över sina tillgångar och sedan får allt betalt och en skinnsoffa och ny volvo "på köpet".

Programmet tyckte jag var bra tills de fick badrummet! Det känns som ett stort hån mot alla de som kämpar med sämre förutsättningar och större lån och som garanterat inte kan kosta på sig ett bröllop - ens på 30000!

• Luddvar
    Rokka Jill           Ja, de där experterna var nog utbildade av TV 3 .Flört Det de kom med kunde vilken idiot som helst listat ut.    "Hallå, behöver ni pengar akut så sälj dina minkpälsar, dyra bilar, motorcyklar and you name it."   Sen, när ni varit duktiga så får ni en nätt slant av oss för att.. ja varför? Det programmet lärde ju inte mig nånting vettigt iallafall.
  • Rokka Jill

nä precis.. fyfan vad arg jag blev.. o det var verkligen ett hån!!!

en fråga.. skulle ni kunna tänka er att ha bröllopsfesten i sån lokal?
    jag tyckte tanken var helt okej faktiskt..
    på vintern hade jag lätt kunnat tänka mig det..
    då hade bröllopet inte blivigt så stelt iaf som det tyvärr brukar bli

• SysterStorhjärta

Jag hoppas hon ser det här, så kanske hon förstår hur bra hon har det!!

Rokka, jag skulle lätt kunna tänka mig att ha festen i den lokalen om det var vad min budget tillät!

Svar på tråden lyxfällan