• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • Rokka Jill
    FinaLina skrev 2006-11-09 21:20:18 följande:
    Jepp, huset var 1000kvm men de bodde inte i hela, hade en "lägenhet" i en del av huset. jag förstår dem att de inte vile flytta till en lägenhet, skulle inte jag heller velat, huset och gården var verkligen hur mysig som helst! Däremot så förstår jag inte att de inte upptäckt möglet innan, man brukar känna sån lukt väldigt väl, dessutom så tycker jag åtminstone de borde upptäckt det innan de flyttade in för då ska man ju alltid kolla upp det ordentligt och besikta och så.
    när det gäller möglet förstår jag dom faktiskt.. det e sånt som växer till sig sakta men säkert..
    den doften är ju inte stark från början.. dvs näsorna anpassar sig.. därför reagerade Charlie.. han har inte varit hos dom förr.

Det e samma sak när man jobbar som kanalarbetare.. tillslut reagerar du inte över "doften"

de visste ju fönsterna.. för det SER man jue
  • Rokka Jill

jag tyckte den här familjen var jätte duktig.. o jag grät nästan här med när de fick resan o fönsterna.. men o andra sidan.. de förstod.. när de såg allvaret i det hela.. ja jag skulle slå vad om att mamman hade sprunigt konstant naken.. sålt allt HON hade ägt bara för att bo i huset..

första paret var väldigt najvt..
    de skulle ha två av allting.. o samtidigt ha lyxbröllop..
    men de ville verkligen inte offra någonting alls...
    det är sånna människor som får lillfingret men tar hela handen..

o den uppfattningen hade jag inte om denna familjen,,.

synd bara att de inte visade detta avsnittet först.. jag tror många "strejkade" när de såg det äckliga paret som första avsnitt.. jag ville eg inte heller kolla.. men men..

• Miss Lau

Men vad extrajobbade mannen med som gjorde att han fick in 29.000 kr på en månad!

Sen tycker jag att det blir lite patetiskt när de gnällde om att de inte ville flytta till en lägenhet. Kan de inte se att det finns mellanting mellan en lgh och ett hus på 1000 kvm?

• Tristanya

var det ingen fler som nästintill slog vad om att de skulle få fönstrena betalda!? var ju så uppenbart!..

men jag håller med många av er.. dom var duktiga! .. men hallå, ett hus på 1000kvm o skulle flytta till en lägenhet (en fyra), dom kunde ju köpt ett MINDRE hus? .. eller flytta till en lägenhet som var lite större!
    men det var också smått uppenbart, klart killarna visar dom en lägenhet som paret inte ville bo i, samma sak som de som blev visad en lokal till deras bröllop!..

• AvalonC

Ja, lägenheten var ju lite "skrämseltaktik" från ekomomernas sida, så att de verkligen skulle kämpa för att få bo kvar.

Men min tanke är: usch vad mycket det borde kosta att VÄRMA upp 1000m2... Dessutom hade de ju dragiga fönster...

Men som förre skribeneten sa, så gissade jag på fönsterrutorna... och jag fick rätt... (var sååå svårt) *ler*

Men kanske så har TV3 tagit till sig vad folket tycker här på nätet, och kanske skapar en liknande serie fast med folk som är låginkomsttagare till våren eller liknande...
    För det hade varit mycket roligare att se folk som kämpar för att få det att gå runt, och hur de ska klara det.
    Än att se folk som bara slänger bort pengar...

• Tristanya

någon fler som blev positivt överraskad denna gång? jag trodde nästan hon skulle få sina telefonlån betalada, men istället fick hon ett körkort! jättemycket bättre tycker jag! hon kan gott o väl betala av sitt eget "besvär" som hon ställt till med!

• Åsa

Det var en fin gest med körkortet. Vad jag tänkte var förstås dels att bilinnehav kostar en jäkla massa pengar (en kompis till mig räknade med motsvarande en dags jobb i veckan med alla utgifter, men det varierar förstås med hur dyr bilen är), dels att man får hoppas att hon klarar körkortet på de 24 lektioner hon fick för hon lär ju inte få råd att ta fler.

• sleeping sun

Dom andra programmen har jag inte illat eftersom det inte är roligt att se familjer som har ekonomiska problem som äger fina bilar och båtar mm mm. Det är ju bara att sälja av sen är det ju löst. Detta programmet var bättre för det var en som inte hade några tillgångar. Då lär man sig lite mer.

• Tristanya

förstår vad du menar.. hon kanske inte ens kommer ha råd med bil, och buss kan ju t.o.m bli mycket billigare i längden! men tror dom sa ngt om att ett körkort skulle underlätt för henne då hon skulle åka med barnen!..
    men sedan så ser det ju bättre ut i ens meritförtäckning om man har körkort! men det är otroligt skönt att HA det iaf, det är en sak som är säker!

btw, 24 lektioner är väl endå ganska många? tror hon kommer klara det fin fint! jag tog mitt körkort privat, så har ingen koll på det där med körlektioner..

Svar på tråden lyxfällan