• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • adrenalin

Bei bei
    ja tycker INTE hon förtjänade 100 000! tycker resan va ett passande pris för henne

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Pistachio

Bei bei
    de hade verkligen passat i lyxfällan och många andra program också för den delen

• Bei Bei

adrenalin: Jag tycker inte någon i programmet förtjänar pengar alls, egentligen. Men de andra fick ju pengar, så varför skulle hon inte få det? Visst hon var extremt oansvarig, men det var ju alla andra med...

Fattar inte hur man bara kan blunda för problemen? Låna/få pengar av mamma & pappa när man är så pass gammal?

♥ Ronja ♥
  • adrenalin

Bei bei
    ja skulle nog göra bedömningen att dom första behövde det bättre

jag fattar inte heller hur dom kan blunda för problemet, man undrar i varje program vad dom har för slags störning egentligen. jag känner en person som beter sig på precis samma sätt. hon har skrivit över skulder på sina barn. borde tusan anmäla henne till programmet.

• Miafia33

det som visas i lyxfällan är inget unikt.
    jag vet par som lever så varje månad, det är inte alls ovanligt.
    Å andra sidan är kanske inte ofta man vet just hur nära och kära har det ekonomiskt. Det kan se bra ut på ytan, men vem vet hur det egentligen ser ut?

det är nog inget man går och stoltserar med direkt

• adrenalin

Nej just i lyxfällan var det ju en vars mamma inte ens visste hur hemskt det var?

Sen fattar jag inte hur GE-moneybank kan ge lån till höger och vänster som dom gör. det är skrämmande!

• Miafia33

adrenalin:

märkligt att mamman fortsätter att ge pengar utan att ta reda på hur dotterna egentligen har det.
    Jag antar att Ge moneybank tjänar en hel del på bara räntan men visst är det väldigt lätt att få lån idag.

det finns tom sidor där man kan gå in och skicka ett sms så har man pengarna samma dag..

• adrenalin

Fast just den mamman i det avsnittet tror jag inte gav dottern pengar.

Mamman i senaste avsnittet MÅSTE ju ha vetat att dottern hade problem med pengar! men jag förstår fortfarande inte varför hon fortsatte ge så mycket som 2-3000 i månaden.

• Miafia33

adrenalin: jaha du tänker på ett annat avsnitt?

• Miafia33

jag har inte sett alla avsnitt, programmet krockar ju med Söderlund och Bie så ibland zappar jag imellan..

varför lägger dom alla bra serier på nästan samma tid
Svar på tråden lyxfällan