lyxfällan
Hej sitte nu och kollar på tv3.
Det är Lyxfällan!!
hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.
men en liten nyfiken fråga.
killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.
Hej sitte nu och kollar på tv3.
Det är Lyxfällan!!
hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.
men en liten nyfiken fråga.
killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.
"det kan ju inte bli värre"
Håller med er! Vad är det här för ett program egentligen!
kunde dom inte hjälpa en familj som faktiskt har problem och inte ett bortskämt par som inte kan sluta köpa saker för 50 000 3 miljoner och en gammal bil för 105 000... Och en hel massa kläder som hon inte ens använder... Tänk vad en liten barnfamilj kunde göra för dessa pengar!!!
Dessutom får dom som belöning för sitt oansvariga uppförande och får ett nytt badrum....kunde dom inte ge dom pengarna till någon som verkligen behöver dem istället och så kan dom tåga fram till rådhuset och gifta sig med bara ett par vittnen som andra skuldsatta människor får göra....
jag tycker programmet var bra, men jag kan hålla mer vissa av er om att det var lite "fel" att de fick badrummet!.. hade de inte fått det hade de ju uppskattat det de har ännu mer, och på så vis hushållit med pengarna även i fortsättningen!
Som jag skrev i en tvillingtråd till denna: Jävla bortskämda snorungar!!!!!!
För att de har klarat av att hushålla med ekonomin i en månad, så fick de badrummet á 100.000:-.
Det är en JÄVLIGT bra timpeng!!!! (för något som egentligen är självklart)
Och de hade ju "nästan" inga möjligheter alls att själva spara ihop till badrummet och bröllopet, om de bara väntat ett år eller två med gifta sig!!!
Tänk vad några barnfamiljer kunde haft nytta av de pengarna istället...
Hoppas att det kommer folk med RIKTIGA kriser som får hjälp i framtiden.
Men väldigt stor TUMME UPP för iden med programmet, många är dåliga på spara, så lite insperation är alltid på plats... *ler*
jag reagerade på detta med deras bröllop.. har man inte råd så har man inte, o då får man ju vänta! det är väl inget mer med det?!
man får ju prioritera!
Hängde inte med från början av programmet, hur hade de fått sin skuld, hur mycket utgifter hade de i månaden och visste de inte om att badrummet behövde renoveras?
vi satt här å gapade lite när de ratade festlokalen. Den var mycket flottare än den vi hade. Men...så hade vi iof sig aldrig ambitionen att vara på ö från början...
*ryser lite på tanken att de skulle kolla oss... vi har lite dålig koll på våra papper, men vi lever å andra sidan inte över våra tillgångar..*
Varför är så många missunnsama här? jag hade inte tackat nej till ett nytt badrum
Man får nog ta programmet för vad det är