• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • The Dreamer

har precis sett det och har ännu svårt att förstå hur vuxna människor (och en till och med har eget företag) kan ha så dålig koll på sin ekonomi...

Satt och räknade på mig och min sambos ekonomi lite snabbt, och kom fram till att vi har grym koll..

Vi är 21 båda två, jag är student och min sambo arbetar, TROTS detta har vi sån koll/ordning/kalla-det-vad-ni-vill att vi har ca 8000:- över varje månad (varav 6000:- är min sambos, vi har delad ekonomi)

Nää..kan verkligen inte förstå hur man kan ha så lite koll..

• Rokka Jill

I kvällens program möter vi Anette och Valle som bor i ett stort hus i Norrtälje. Med fyra båtar, tre bilar och en vind fylld av onödiga prylar har familjen dragit på sig en hel del skulder. När huset nu måste renoveras för flera hundra tusen kronor inser Anette och Valle att de hamnat i en ekonomisk kris. Charlie och Mathias, Lyxfällans ekonomiska rådgivare, rycker ut och tvingas till flera drastiska åtgärder för att få den skuldsatta familjen på fötter igen.

(Repris måndagar 15:30)

suckar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! är det fler än jag som reagerar

"öh, sälj de FYRA båtarna o de TRE bilarna?"

asså när de gjorde "reklam" för det i somras.. trailern så skrev de "blodbudding, nudlar" o sånt på allmanackan som mat... de som har tre bilar äter nog inte nudlar till middag... *suck*
  • The Dreamer

Rokka Jill - jag och min sambo är båda födda -85 , kanske därför vi får det att gå ihop så bra..

• Luddvar

Rokka Jill        Är det där trailern till nästa program??? Men herregud säger jag igen. Vad är det med folk? 4 båtar och 3 bilar? Ja, som ikväll: Åh, nej, de kan inte sälja din HD, det kan de inte. Och hur många tusen lade de på " övrigt"? Helt galet.

• SysterStorhjärta
    Bei Bei skrev 2006-11-02 21:07:15 följande:
    Blev så gräsligt irriterad på henne när hon sa "men nu kan det ju inte bli värre" JO det kan det faktiskt. De bodde ju för fasen i ett skitstort fint lyxhus! Vem tror hon att hon är? Tänker inte se nästa program Blev så jävla lack på attityden från bägge två. ♥ Ronja ♥
    Men förstå vad grannarna kommer tycka de inte är riktigt riktiga när de ser dem efter det här!! Hade det varit mina grannar hade jag haft svårt att hålla mig för skratt. Är man så k*t på att vara med i TV till varje pris, så att man till och med hänger ut sin bedrövliga självförvållade ekonomiska kris för allmänheten får man fasiken skylla sig själv!!
      Jag hoppas innerligt att de kommer att hjälpa människor som verkligen behöver hjälp i resten av programmen, men om de inte skulle det kommer jag skratta gott..
  • Rokka Jill

jag tyckte faktiskt att det var illa att de GAV bort 100.000 till sånna här typ av människor.. vad ger de i nästa avsnitt?

"hej här får ni3825187+43623+38623+:-" köp en YACHT istället för fyra små båtar?

• SysterStorhjärta

Det var faktiskt riktigt illa det där med badrummet. De hade väl räckt om de fått inbjudningskorten till bröllopet, och en bok om hushållsekonomi. Finns det ingen sån ekonomi for dummies?? Det skulle de ha!!

• Bei Bei

Ja usch... och så har hon mage att säga att de innan programmet började hade velat haft en miljon Hoho!

♥ Ronja ♥
  • Hustomten

Det jag reagerade mest på var badrummet.

Varför i hela friden ge dom ett nytt påkostat badrum?
    Dom hade väl 130tusen sparade på ett koto till det framtida bröllopet? Och då ger dom bort dom pengarna till dom så dom kan få sitt påkostade bröllop. Om dom vill gifta sig kan dom väl knata bort till rådhuset?
    Har man inte råd så har man inte.

Om dom hade fått bekosta renoveringen själva så hade dom ändå haft 30 tusem kvar till ett bröllop. Är det något att gnälla om?????
    Jag fattar inte.

Näpp trodde det skulle handla om människor som var verkligen utsatta. Inte sådann som lever i en dyr villa och inte kan ha sitt bröllop för 130tusen kr.

Svar på tråden lyxfällan