lyxfällan
Hej sitte nu och kollar på tv3.
Det är Lyxfällan!!
hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.
men en liten nyfiken fråga.
killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.
Hej sitte nu och kollar på tv3.
Det är Lyxfällan!!
hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.
men en liten nyfiken fråga.
killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.
har precis sett det och har ännu svårt att förstå hur vuxna människor (och en till och med har eget företag) kan ha så dålig koll på sin ekonomi...
Satt och räknade på mig och min sambos ekonomi lite snabbt, och kom fram till att vi har grym koll..
Vi är 21 båda två, jag är student och min sambo arbetar, TROTS detta har vi sån koll/ordning/kalla-det-vad-ni-vill att vi har ca 8000:- över varje månad (varav 6000:- är min sambos, vi har delad ekonomi)
Nää..kan verkligen inte förstå hur man kan ha så lite koll..
I kvällens program möter vi Anette och Valle som bor i ett stort hus i Norrtälje. Med fyra båtar, tre bilar och en vind fylld av onödiga prylar har familjen dragit på sig en hel del skulder. När huset nu måste renoveras för flera hundra tusen kronor inser Anette och Valle att de hamnat i en ekonomisk kris. Charlie och Mathias, Lyxfällans ekonomiska rådgivare, rycker ut och tvingas till flera drastiska åtgärder för att få den skuldsatta familjen på fötter igen.
(Repris måndagar 15:30)
the dreamer.. det är din årgång
när e du född?
Rokka Jill - jag och min sambo är båda födda -85 , kanske därför vi får det att gå ihop så bra..
Rokka Jill Är det där trailern till nästa program??? Men herregud säger jag igen. Vad är det med folk? 4 båtar och 3 bilar? Ja, som ikväll: Åh, nej, de kan inte sälja din HD, det kan de inte. Och hur många tusen lade de på " övrigt"? Helt galet.
jag tyckte faktiskt att det var illa att de GAV bort 100.000 till sånna här typ av människor.. vad ger de i nästa avsnitt?
"hej här får ni3825187+43623+38623+:-" köp en YACHT istället för fyra små båtar?
Det var faktiskt riktigt illa det där med badrummet. De hade väl räckt om de fått inbjudningskorten till bröllopet, och en bok om hushållsekonomi. Finns det ingen sån ekonomi for dummies?? Det skulle de ha!!
Ja usch... och så har hon mage att säga att de innan programmet började hade velat haft en miljon
Hoho!
Det jag reagerade mest på var badrummet.
Varför i hela friden ge dom ett nytt påkostat badrum?
Dom hade väl 130tusen sparade på ett koto till det framtida bröllopet? Och då ger dom bort dom pengarna till dom så dom kan få sitt påkostade bröllop. Om dom vill gifta sig kan dom väl knata bort till rådhuset?
Har man inte råd så har man inte.
Om dom hade fått bekosta renoveringen själva så hade dom ändå haft 30 tusem kvar till ett bröllop. Är det något att gnälla om?????
Jag fattar inte.
Näpp trodde det skulle handla om människor som var verkligen utsatta. Inte sådann som lever i en dyr villa och inte kan ha sitt bröllop för 130tusen kr.