lyxfällan
Hej sitte nu och kollar på tv3.
Det är Lyxfällan!!
hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.
men en liten nyfiken fråga.
killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.
Hej sitte nu och kollar på tv3.
Det är Lyxfällan!!
hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.
men en liten nyfiken fråga.
killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.
Jag gillade också dagens program. Det tråkiga tycker jag bara är den där kommentatorn som måste berätta vad de sagt i programmet redan. Gärna två gånger dessutom... Jag tror att de kommer att få det bra faktiskt - något jag känt mig tveksam inför gällande de andra. Gemensamt är väl dock att fallen är ganska enkla ändå, bra inkomster och massor av onödiga utgifter. De borde hjälpa personer som satt i knivigare situationer, men de kanske inte uppstår så ofta?
Seroc -- dom söker ju nya personer/familjer nu till nästa säsong, o jag tror att fler barnfamiljer och familjer som verkligen har det dåligt ställt kommer ställa upp då! nu vet ju fler vad programmet handlar om och kanske därför kommer söka till nästa omgång!
annars kan man ju hoppas att det blir så! för jag tycker också att dom borde hjälpa personer som verkligen sitter i en svår situation och där det fattas pengar och inte där det bara handlar om överkonsumtion!
Jag har också lagt märke till att de flesta som medverkar i programmet har haft löner på närmare 30 000 kr. Då tjänar man ju knappast dåligt. Och sedan lyxkonsumerar de massor.
Jag skulle gärna vilja se hur de skulle hjälpa en ensamstående mamma med tre barn som jobbar som undersköterska och får ut knappa 12 000 i månaden, bor i hyresrätt och som för att klara några extremt jobbiga månader tagit ett GE-lån eller nåt, samt ändå inte lyckats betala räkningar som nu hamnat hos kronofogden. Det skulle verkligen vara något att bita. Sedan skulle jag jubla när kvinnan och hennes tre barn får åka på lyxsemester till bahamas på slutet - för på semester har de aldrig haft råd att åka på.
Neeej, missade progerammet igen (missade förra veckan med) Vet någon när det går i repris?
Det går i repris den 4/12.
Bei Bei -- 4/12 går det i repris, på måndag alltså! vet dock inte vilken tid men kanske går att se på tv3:s hemsida!
Tack Seroc
Och tack du med, vi skrev samtidigt Kl 15:30 går det. *skriver in i almenackan*
Kamikazee skrev: "Jag skulle gärna vilja se hur de skulle hjälpa en ensamstående mamma med tre barn som jobbar som undersköterska och får ut knappa 12 000 i månaden, bor i hyresrätt och som för att klara några extremt jobbiga månader tagit ett GE-lån eller nåt, samt ändå inte lyckats betala räkningar som nu hamnat hos kronofogden. Det skulle verkligen vara något att bita. Sedan skulle jag jubla när kvinnan och hennes tre barn får åka på lyxsemester till bahamas på slutet - för på semester har de aldrig haft råd att åka på".
Håller med om att det skulle vara intressant men det skulle nog inte platsa i detta program, som ju trots allt heter Lyxfällan.