• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • Runguska

Kalmarmamman: Å andra sidan åt de nudlar och blodpudding i reklamen inför programmet. Men visst heter det lyxfällan och således blir det som det blir. Det jag reagerar på är att det inte känns som de svåraste av problem (även om problemen givetvis är jättestora för de som har dem!) att lösa. De "knep" som lärs ut nu känns som svåra att applicera då i alla fall jag varken har båtar eller motorcyklar att sälja. Men visst, veckomatsedel och så vidare kan ju vem som helst ta del av!

Jag gillar programmet och känner mig glad över att dessa människor får hjälp. Annars är det ju nära för dem att hamna hos fogden och vem hjälper det?

• Miafia33

jag missade dagens avsnitt, ska försöka att komma ihåg att se reprisen. Var det ett bra avsnitt?

• Runguska

Miafia33: Jag tyckte att dagens avsnitt var bra - ett av de bästa faktiskt!

• Fjuppan
    Kalmarmamman skrev 2006-11-30 22:09:29 följande:
    Kamikazee skrev: "Jag skulle gärna vilja se hur de skulle hjälpa en ensamstående mamma med tre barn som jobbar som undersköterska och får ut knappa 12 000 i månaden, bor i hyresrätt och som för att klara några extremt jobbiga månader tagit ett GE-lån eller nåt, samt ändå inte lyckats betala räkningar som nu hamnat hos kronofogden. Det skulle verkligen vara något att bita. Sedan skulle jag jubla när kvinnan och hennes tre barn får åka på lyxsemester till bahamas på slutet - för på semester har de aldrig haft råd att åka på". Håller med om att det skulle vara intressant men det skulle nog inte platsa i detta program, som ju trots allt heter Lyxfällan.
    Tänkte också på det...det är ju när man egentligen har bra inkomst och lever ett gott (ekonomiskt) liv som man riskerar att hamna i just LYXfällan.
  • Kamikazee

Kalmarmamman - kom att tänka på det också, precis när jag postade inlägget.

Det lockar kanske fler tittare om man har en familj som faktiskt har det gott ställt (egentligen) och bor i ett fint hus - och de faktiskt har chansen att få ett lyckligt slut. Det handlar om överkonsumtion helt enkelt. Tror ärligt talat inte att det skulle attrahera lika många tittare ifall det handlade om den ensamstående mamman i  Lövgärdet, som bara inte klarar av att reda ut sina ekonomiska problem just för att det inte finns mer pengar. Vad skulle lösningen vara liksom? Byt jobb - eller skaffa en karl? Eller adoptera bort barnen så får du det bättre? Fast det senare skulle nog väcka ett ramaskri så att ALLA var tvugna att titta på programmet.

• Åsa

Skulle vara jätteintressant att se vad de kunde göra åt en låginkomsttagare som hamnat i ekonomiska svårigheter. Men i Lyxfällan-programmet ryms det som sagt knappast.

• Fragglerock

Men såg ni i går när han fick sin motorcykel och är sååå glad. EN hundradels sekund när programledarna kommer så ser man att han funderar .... "jäklar, ska jag hinna gömma undan den eller..ääh, fan oxå de har redan sett den" Gud, vad jag skrattade!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • TvåM

Nån som kollar idag?

Blir helt chockad, hur kan man ha ett sånt beteende när man har 2 barn?

• Smurfan JM

Man tycker ju att en ekonomiassistent ska ha lite mer koll på pengar än att bara kunna kontera dem... ...
    Jag blir mer och mer stolt över mig själv och min koll på ekonomin för varje avsnitt jag ser...

Svar på tråden lyxfällan