• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • dillon

Kvällsfika, trevligt för oss som jobbar och inte alls är avis på er som är hemma och är nära bf, känns som det är långt kvar till februari

Fikadate, 15 nov kl 17.00 på systrarna Ericsson

Jasmina - Mi Amore
    Lina - Längtande Lina
    Anna - Lillskruttet
    Linda - Dillon

• dillon

Mi Amore: Vad bra! Då får du vara nöjd med dig själv att du gjort ett bra intryck!

L8J: Grattis till bebis, mysigt!

Lillen och Candyheart: Lycka till, snaaart kommer ni få träffa era bebisar!! Och ni andra med förresten som är nära bf...

Ska till BM imorgon, hoppas mitt blodtryck ser bra ut!!

Hoppas ni hade trevligt idag på er träff och att vi kan ses nästa vecka på en kvällsfika Godnatt!!

• jordnöten

Tack för en trevlig fika idag tjejer Tyckte det var en superbra tid att träffas! Så hänger självklart på nästa vecka också

Tisdag 14/11 kl 10.00
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande Lina)
    Malin L (Valaina)
    Pia (En solstråles mamma) kommer senare
    Ann-Sofie (jordnöten)

Valaina: Hitade du nå gulliga byxor till bodyn??? Och vad hette sidan du hade köpt bodyn på *redan glömt, du vet minnet...*

Ha det bra tjejer! Dags att gå och sova på riktigt, hade visst somnat på soffan, och blev nyss väckt av sonen som stod i sängen och ropade mamma

• jordnöten

Hej tjejer!

Mi Amore: Vilket underbart besked från din chef GRATTIS!!!

Skulle ju bara sticka iväg och få hjälp med bilen igår efter fikat, men hamnade visst på en snabblunch med sambon innan bilfixeriet och barnmorskebesök.

Bäbisen ligger med huvudet nedåt, men helt rörligt. Hade ju hoppats på att den klämt sig lite längre ner eftersom magen sjunkit en bit, men nej då...

Här har natten varit sömnlös från kl 2 och framåt. Haft massor av förvärkar...och när jag äntligen slumrade till vid 5.30...så vaknade jag av sådan sendrag/benkramp...skrek rätt ut...för jag kom dessutom inte upp ur sängen för attt ställa mig upp och räta ut benet. Så det slutade med att jag väckte lillgrabben som så klart blev livrädd av att höra mamma vråla...och sen kunde inte han somna om. Så nu är jag tvärslut som människa. Hade ju egentligen tänkt en vända ner i tvättstugan och kolla om det fanns någon tid...men energin finns bara inte.

Igår startade jag och sambon på profylaxgrupp. Jättebra ledare! Så nu har vi läxa till nästa tisdag kväll. Trodde väl aldrig att sambon slulle bli så tänd på det här med andning osv...men han var den som var mest lyrisk efter kursen

Ha det bra tjejer!

• Längtande Lina

Jordnöten, fresh milk tror jag att Valaina har köpt bodyn på...

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

Klistrar in båda fika listorna...lättare att hålla reda på då

Tisdag 14/11 kl 10.00
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande Lina)
    Malin L (Valaina)
    Pia (En solstråles mamma) kommer senare
    Ann-Sofie (jordnöten)

Fikadate, 15 nov kl 17.00 på systrarna Ericsson
    Jasmina - Mi Amore
    Lina - Längtande Lina
    Anna - Lillskruttet
    Linda - Dillon

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

Jordnöten, vad härligt att ni tyckte om profylaxkursen!!!
    Men det lät inte som någon vidare natt du har haft Själv har jag som vanligt inte kunnat sova...somnade mellan 02.00 och 04.00....sen somnade jag igen vid 07.30 - 08.45.... Det är ju inte tillräckligt med sömn precis

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

Sol och bad, vad kul med en massa besök hemifrån Men jag kan förstå att det kan bli lite mycket ibland...Du får vila ordentligt när dem har åkt hem sen!!!!

Mi Amore, grattis! Vad härligt att veta att man har gjort ett sådant bra intryck hos chefen

Dillon, hoppas att blodtrycket är normalt!!!!

Nu har det börja hända saker.... vi är ju 6st tjejer i föräldrargruppen, vi ska ha 26/10, 12/11, 12/11, 16/11, 19/11 och 26/11... Men den ena av tjejerna som skulle ha den 12/11 fick den 30/10 och hon som skulle ha den 16/11 fick den 6/11...och hon som skulle ha haft den 26/10 är på BB nu, så vi hoppas!!!! Så nu är vi bara 3 st kvar!!!!! Känns lite konstigt!!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3