• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Lillen06

Godmorgon!

Sticker in nosen och meddelar att inget barn har kommit till världen hos mig iaf...
    ska nog ta mig en lååång promenad i det härliga vädret..

Jag kommer inte på fikat i morgon, det är för tidigt för mig... vill passa på att sova nu när jag är barnledig;)

Lillen06 (BF+4)
  • Mi Amore

Varit hos mvc och tagit lite prover och lyssnat på vår lilla princessa
    Vi mätte även hennes bostad och de var lite litet men helt okej

Vikt + 5kg
    Hjärtslag 144
    Symfys mått 21.5 cm

• Aran

Godmorgon!!

Sitter här och smäller i mig bullar, precis som att det behövs . Tänk om bebis kunde komma snart, jag har BF den 9/12, den 24/11 ska vi flytta, vad tycker ni om den tajmingen?? Haha.. .

• candyheart

Närå jag är bara vrålförkyld, sover... har ju BF idag, men nu kan jag inte föda... usch...

• Mi Amore

candyheart: då tycker jag att du ska bli frisk fort så att du kan "ploppa" ut bebisen

• candyheart

Jo, jag har faktiskt fått värkar inatt, som är kvar än därför jag försöker sova. De är ganska oregelbundna och gör rätt ont, men återkommer ungefär med 30 minuter mellan. Verkar som om det sista av slemmisen kommer också, nu mer blodblandad. Snacka om feltajmat... Bara att knapra alvedon och HÄlla i sig nässpray...

• Valaina

Candyheart-->Lycka till!

Ja, vi tar Kalle på Spången, det var så länge sedan jag var där!

Fikadejt: Tisdag 7/11 kl 10.00

Lotta (Deighton)
    Malin L (Valaina)
    Lina (längtande Lina)
    Ann-Sofie (jordnöten)
    Nicolina (lillnickan)

• Valaina

LL--> Vad kul att höra, förresten, att det är fler som gör som jag och gör "egna" bebisböcker! Jag tycker det är jätteroligt.

Vi kanske skulle ses nån gång senare och "pyssla" ihop? Om du är pysslig i övrigt vill säga...Jag gör alltid egna jul/födelsedags/osv-kort. Kanske en "julkortsdag" (
    Om vi orkar förstås, man vet ju aldrig, det kan ju bli tufft med nya bebisar och så, men man kan ju iaf aspirera på att vara ambitiös och social..eller?)

• Smilla 78

Candyheart: Då verkar det vara nära iallafall, hoppas förkylningen ger sig så du är pigg och stark när det är dax.

BF 21 februari
  • candyheart

Jo jag har tid hos BM idag halv två. Ska fråga om hon har något supertips, eller om det finns nåt man kan göra på förlossningen, typ skölja med koksalt genom näsan eller nåt..

Appropå bebisbok. Jag och Thomas har gjort en till skurken. Första bilden är på oss två, sen presentation av hela familjen och foto på gravtest med mera! Det är så skoj!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3