• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Deighthon

LL - Nej,den 26/11 kan ju bli svårt för dig.......Synd,för det är ju så himla roligt att träffas ett gäng och pyssla!  Vi kanske kan slå oss samman sen efter ankomsterna och knåpa ihop tack-kort. De blir lätt lite tråkiga efter ett tag om man sitter själv,det blir det för mig i varje fall.Behöver inspireras!

Nu ska jag sova.Blir trevligt att fika imorgon!

Candyheart- Vad spännande att du har återkommande,regelbundna värkar!!!!! Det börjar närma sig...

• jordnöten

Vad kul att det är så många tjejer här som gillar att pyssla Det gör jag också, men på sista tiden har orken sagt stopp. Just nu är det projekt kasta onödiga grejer som tar upp en hel del tid, och så fort det är klart ska jag börja sy egna påslakan och örngott till grabben och bäbisen har jag tänkt. Symaskinen är framplockad och står och väntar i hallen...
    Sen har jag tänkt framkalla en massa kort på sonen och klistra in lite snyggt i album, så man hinner ifatt innnan det blir en till att ta en massa roliga bilder på Jag tycker det är jättekul att ta en massa fotografier, har ingen som helst kunskap om det, men kul är det och ibland blir det ju bra ha ha ha...
    Julkort ja, det är det ju snart dax för...Förra året tog vi kort på grabben och skickade iväg. Man kanske skulle göra det i år också, men pyssla till framsidorna själv på nå kul sätt. Känner att jag blev lite inspirerad nunär nin började prata om alla era
    Ses imorgon!!

• candyheart

Hej allihopa!

Nu har mitt värkarbete startat, ganska etablerat med åtta-tio minuter emellan. Ondare och ondare.
    BM gjorde en undersökning idag på dan, öppen för ett och ett halvt finger, jättemjuk och huvudet låååångt ner. Så nu kan det komma pang bom-eller bli utdraget på några dagar. Blev det så, skulle hon svepa en hinna på torsdag. Kändes bra att ha värkar när man var på plats hos BM. Få bekräftat att det var på riktigt! Känns skoj att det startat, men det gör ont... ajajajajaj. Hoppas det går fort!

• Mi Amore

Candyheart: Grattis! Jiho va kul hoppas det går fort och lätt! Berätta vad det bli för nåt

• höna böna

Godmorgon!

Idag så ska jag ner på stan och kolla efter en mössa åt lilltjejen, den som hon har åker åt alla håll och kanter, alldeles för stor för henne.

Vad hittar ni på idag?

• Hallontjejen

Hej på er!

Jag har varit jättedålig på att skriva i tråden, men läser den då och då. Här händer det saker minsann! Stort grattis till er som fått bebisar! Det får oss med magar att önska att tiden kunde gå fortare. Jag har inte lyckats komma iväg och träffa er på någon fikaträff ännu, men kanske nästa gång? *hoppas* Det måste bli en träff som är på em/kvällen eftersom jag fortfarande jobbar, så idag kan jag inte. Men jag hoppas att ni får trevligt!

Jag tycker också att det är jätteroligt att pyssla. Önskar att jag hade lite mer tid bara. Jag har ganksa många kompisar som fått barn nu sista månaderna och jag har tryckt tröjor och strumpor gjort kort mm. Min sambo bara skrattar åt mig. Jag är absolut inte duktig på att pyssla, men det är roligt!

Lillskruttet: stackars dig som fick brännskador, aj! Hoppas att det går över snart!

Ta hand om er och era magar (eller bebisar) nu!

• Längtande Lina

hej tjejer...
    sitter i telefonkö till läkargruppen, angående min hosta, och det tar lite tid!!!! Jag kommer ner till spången så fort som möjligt!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Lillen06

Candyheart: Så du tänker springa om mig på mållinjen du? Kul för dig.. Hoppas går bra iaf.. Du kanske har en liten i din famn redan..

Lillen06 (BF+5)
  • L8J

Hej,
    Här är en till som varit dålig på att skriva i tråden och inte lyckats komma iväg på någon fikaträff, men läst och hängt med ändå. Tänkte dock berätta att vår lille Oskar kom för en vecka sedan 31 oktober med raketfart. Bf var ju tänkt 15 nov. Efter att ha haft värkar i 1 1/2 timme kom vi in till förlossningen vid 9 på morgonen och 9:36 är han ute. Helt otroligt chockartat fort, men samtidigt skönt. Min första graviditet började med vattenavgång och igångsättning 2 dagar senare. Gustav kom efter 17 timmars arbete så det var verkligen helt skilda upplevelser.

Lycka till Candyheart!

Kram L8J

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3