• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Aran

På er som slemmisen har delvis släppt.. Hur vet ni att det just är slemproppen och inte vanliga flytningar?

• candyheart

Jag har inte haft flytningar tidigare i mitt liv, dock svamp under graviditeten. Min stämde otroligt bra med beskrivningen på niomanader.se slemmig med blodstrimmor i och klumpar. Ju mer blod det har varit ju ondare mensvärk har jag haft. Men vissa får ju som en stor snorblobba, ofta i samband med vattenavgång. Det är så individuellt.

• atelli

Tänk så inaktiv jag är i tråden sen jag blev sjukskriven! När jag var på jobbet läste jag hela tiden!! (hmmmm)

Hoppas att jag fick med den senaste listan!

Fikadejt: Tisdag 7/11 kl 10.00 på Kalle på Spången

Lotta (Deighton)
    Malin L (Valaina)
    Lina (längtande Lina)
    Ann-Sofie (jordnöten)
    Nicolina (lillnickan)
    Anna (atelli)

• Längtande Lina

Valaina, jag gör massor med kort,...julkort, välkommen till världen kort, födelsedagskort m.m. Har precis pysslat ihop ett 30 års kort... Ska försöka lägga ut lite bilder på de senaste korten...annars har jag bilder på en del lite äldre kort i mitt bildgalleri under pyssel Så självklart vill jag träffas och pyssla!!!! Har fått ca 8 julkort gjorda än så länge...så jag skulle ju behöva göra en hel del till!!!!

Kul att vi blir en del imorgon....Vi ses på spången vid 10.00, dem har öppnat då va???

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Lillen06

När ni skriver om egna bebisböcker så är det ist för de färdiga "Mina första År" som finns att köpa?? Eller? Måste ju vara mycket roligare än de färdiga.. Fast jag köper en färdig..

Jag älskar att pyssla men har inte alltid tid och ro till det.. måste ha lusten också och den finns inte alltid.. men i år ska jag göra egna julkort,,, men de är inte så avancerade,, ta kort på lillen i juldress och trycka upp med text.. så det är inte så mycket pyssel.. Flört
    Förra julen gjorde jag egna kort...

Ha en mysig fika i morrn,,,

Lillen06 (BF+4)
  • Deighthon

LL&Valaina - Jag hade julkorts-pyssel ihop med mina väninnor igår.Det är tredje året i rad som vi träffas och låter oss inspireras.Vi satt och pysslade från 14-20.30,med matuppehåll,så jag hann med att göra 20 kort.  Det är så himla roligt att pyssla!

• Längtande Lina

Deighton, åh vad kul.... det är några tjejer från ett pysselforum som ska göra julkort den 26/11, men det är ju inte så säkert att det passar för mig...därför försöker jag göra några lite nu och då

Tog du några kort på julkorten? Så man kan få lite mer inspiration

Lillen, min bebisbok är bara anteckningar om graviditeten och kort på test och mage och ul bilder m.m. Så ingenting om när bebben väl är född...kommer avsluta boken med förlossningsberättelsen och första kortet från BB.....

En "mina första år" bok kommer jag nog att köpa (om man inte får någon i present)

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Mi Amore

Jag satt i soffan och sa till min sambo att: undra om jag ska ta och börja äta lite järntablett, 1 sekund senare forsade det näsblod! Ska till apoteket imorgon och köpa. Bm tog blodprov idag men hon sa att det inte spelade nån roll om det inte sjunkit så mycket sen inskrivningen, då jag inte hade så högt. Hade 122 då i vecka 10, så hon tyckte att jag skulle börja äta dom. Blää jag kan INTE svälja tabletter!

• Smilla 78

Mi Amore: Näsblod är inte kul, jag blöder så fort jag känner mig tröttare än vanligt. Vilket är ganska ofta numera fast jag äter järntabletter, men det är stor skillnad mot innan jag började äta dom. Då var jag som en zombie

BF 21 februari
  • Trikarn

Ingen intresserad av ett tvättbjörne badkarsskötbord?? Det är lixom "över" nu när man har flyttat....

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3