• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Aran

Ja nu är det bebisar som ploppar ur lite här o var. När ska jag få min???

Tycker mig ha fått foglossning, + att jag har sprungit på toa hela natten tycker jag, tyder det på att bebisen trycker på urinblåsan? Har aldrig sprungit så mycket på toa innan. Känner mig lättare nu på något vis, som att man gått ner i vikt. Märkligt. Borde ju vara tvärtom när man närmar sig BF eller? ..

Längtande Lina

Tycker synd om dig, Hoppas du får bukt med vad du nu har åkt på.

• Längtande Lina

Jag blir tokig på våran sjukvård!!! Ringde det telefonnummer jag har ringt de senaste gångerna jag har pratat med dem...efter ca 10 min i telefonkö så svarar en sjuksköterska att jag ska ringa på ett annat telefonnummer!!! Så det var bara att lägga på och ringa på det andra numret...där satt jag i telefonkö i 35 min innan en sjuksköterska svarade!!!! Och inte fick jag någon vidare hjälp... "fortsätt med medicinen, drick gärna honungsvatten för halsen, badda ögonen med kokt vatten som har svalnat" Det hjälpte ju inte mig mycket...det är ju precis som jag har hållit på den senaste veckan smiley Dessutom frågade jag efter någon tablett jag kunde äta istället för alvedon, då dessa inte biter på mig...men nej "du som gravid ska ta det lugnt med tabletter" Men herregud, jag mår ju skit!!!! Är det inte bättre att jag blir frisk så att jag orkar avsluta min graviditet någon gång!!???!!!!!

Suck!!!

Så det är väl bara att krypa tillbaka ner i sängen igen.....och hoppas på ett underverk!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Smilla 78

LL: Din stackare, synd att du inte kunde få nån hjälp. Du har ju varit dålig så länge nu, vi får väl hoppas att du iallafall är pigg när bebben vill titta ut.

Valaina: Vad kul, grattis!!!!

BF 21 februari
  • LillSkruttet

LL: Nä, vad trist!!! Fanns det inget de kunde tipsa dig om?? Förstår att du blir tokig. Vi få hoppas på att lillen stannar där inne en stund till iallafall, så du slipper förlossning mitt i förkylningen.
    *styrkekram*

• LillSkruttet

Valaina: Grattis till pojken!!!!

• Smilla 78

Nu har jag bakat och fixat hela dagen, känner mig nöjd Glad Igår var jag jätteaktiv med flera längre promenader och vattengympa på det, idag har jag inte ont någonstans. Kors i taketFörvånad Jag hoppas det håller i sig, för i övrig så mår jag så himla bra nu och vill njuta av det. Man kan ju hoppas att det håller i sig länge...

Nu är det dax för den dagliga promenaden.

Ha det så bra allihop!!
    Kramar Malin

Vi ska få en liten kille den 21 februari
  • Lillen06
    Valaina: Grattis grattis till pojken,,,  Hoppas allt gick bra..
    berätta mer sen..
    Mamma till världens sötaste Melvin...
  • Delphia

Valaina - Stort GRATTIS till killen!! Hoppas allt är bra med er alla.

Själv har jag fått bra nyheter... har inte bebis dykt upp före 24/11 åker vi in för igångsättning pga att jag har så pass mycket besvär och sånt Det vill säga innan nästa helg är över borde jag mysa med en liten bebis Kan inte sluta le.... dessutom har bebisen lagt sig i ruckbart läge... hihihi Ha det gött alla glada blivande och nyblivna föräldrar.

Bebis senast nästa helg JIPPII!!!
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3