• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • jordnöten

Ja vad säger man, försäkringskassan och deras knepiga regler Man kan ju inte gärna skicka iväg karln till jobbet när man är på förlossningen, det borde väl t.o.m den instansen fatta...Hade ingen aning om att det var på det viset, så det var bra att du förvarnade! Hade ju en låång förlossning förra gången, men det slumpade sig så väl att värkarna startade när gubben kom från jobbet på fredagen och grabben kom ut natten till måndagen, så vi slapp ju det tjafset, men man vet ju aldrig hur det blir den här gången...

• Deighthon

Knyt fika den 23Nov. kl.17.00 ? eller annan dag?

Bea(sol och bad )--Gör Irans recept
    Lotta(Deighton) - ?(får fundera)

Vilken mysig idé!

• Deighthon

Har precis kommit hem från doktorn,sonen vaknade med 39 graders feber i morse(5e dagen med feber) och han har lunginflammation!! Sänkan ska visst ligga på högst 8 och han hade 47. Han var så himla modig men blev ledsen när de stack honom i fingret,och så ska en annan vara så himla stark och inte visa något. Nu blir det 10 dagars penicilinkur och vila som gäller.
    Kämpade(och kämpar fortfarande)mot gråten hela vägen hem,blev så himla hormonell,för man tycker ju så synd om de små liven.De är ju det bästa man har och då hatar man ju att se dem så här.Liam bara ligger och orkar ingenting!
    Snart ska jag iväg och hämta penicilin och samtidigt köpa Dora Explorer dvd åt honom att titta på.
    Blääää för denna regniga och jobbiga dag!!!!

• Smilla 78

Sol och bad:
    Jag väljer en annan dag, om det är ok. Onsdagar och torsdagar kan jag inte

Knytfika kl:17.00
    Bea -sol och bad
    Lotta- Deighton
    Malin N-SMilla78

BF 21 februari
  • Längtande Lina

Deighton, nej stackars Liam...har han fått lunginflamation!!!!! Usch så hemsk....de ska inte behöva vara så sjuka när de är så små!!! Förstår att du lider med honom...det gör jag med!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Delphia

Hejsan alla glada... sitter här och klockar för fullt... det verkar som bebis vill göra sig redo att kika ut... känner än så länge bara mycket starka magknip som jag vaknade med i morse.. Trots dusch och vila så vill magknipet inte ge sig. Trodde först det handlade om effekterna av de järntabletter jag äter. Men då borde det ju släppa någon gång...
    Rinde förlossningen och de sa till mig att vänta så länge jag orkade och sen ringa in så de vet att vi är på ingång. Hoppas hoppas

Något på g ??
  • Längtande Lina

Delphia, vad spänande...Då har du kanske bebben hos dig redan innan denna helg är över!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Aran

Delphia

Åå hoppas nu då!! . hur känns din magknip? Vaknade upp i natt med jätte ont i magen, kunde ej avgöra vad som lixom gjorde ont så att säga.. Vore ju bra att veta hur det på ett ungefär ska kännas .

• Deighthon

Delphia - Håller tummarna...lycka till!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3