• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • jordnöten

Lillen: Skönt att det inte var något tok med pojken iaf. Hoppas att han kommer börja öka i vikt nu då.

Är så nyfiken....undrar om Delphia har fått sin bebis nu???

Här är man sååå trött så man nästan kan somna på stående fot, lätt illamående och sammandragningar, sammandragningar och ännu mer sammandragningar. Så handikappande!!

• Tre solstrålars mamma

Hej tjejer!

Nu har vi varit och storhandlat på IKEA Det blidde möbler till den nya entrén! Ska bli spännande att se hur det ser ut sedan när klart. Lär ju ta några veckor att bygga ihop allt, speciellt eftersom maken måste modifiera lite genom avkapning av vissa möbler

Usch, jag har just insett att jag måste köpa mer mammakläder. Har försökt dra ut på det hela men nu är verkligen alla mammatröjor jag har alldeles för små. De sitter på halva magen och åker upp över magen till slut. Kan inte gå så till skolan Men känns såååå onödigt att köpa kläder när "bara" har 2,5 mån kvar Vore roligare att slänga pengar på annat istället!!!

Spännande med Delphia!! Hoppas hon ligger å snusar bebis nu/snart!

Lillen06: Skönt det inte var något mer än maten! Alltid jobbigt när de små inte ökar i vikt som de ska!!!

Jordnöten: Låter hemskt jobbigt med sammandragningarna. Hoppas du inte ska behöva gå hela tiden ut med de där!

bf 26/1-2007 (v30)
  • Lillen06

Jo, det är jobbigt att fara fram och tillbaka till BB men tur att de finns för det är guld värda,, har svar på alla frågor man har.. det är inte så lätt att veta allt om en liten när det inte följer med en instruktionsbok till den lille Flört

Lotta: Jo, det var på BB jag träffade henne...

Undrar om det kan va så att amona har fått en liten,, tror nog det.. hon har ju inte vart inne och skrivit nå på ett tag...

Nu ska vi bada vår lille pojk!

Mamma till världens sötaste Melvin...
  • Trikarn

Amona..köpte precis 2st mammatröjor från boob för 31kr på tradera..de var som nya!

• Smilla 78

En solstråles mamma: Jag har samma bekymmer, måste oxå köpa mer mamma kläder. Mina favvo byxor från HM är lagom överallt utom just över magen och måste absolut ha fler tröjor. Man vill ju inte frysa om magen och ryggen i vinter.
    Egentligen vill jag ju bara handla till lillkillen och julklappar men får nog lägga lite på mig själv oxå.

Nu ska jag ner i tvättstugan, tänkte dessutom passa på att tvätta alla babykläder så det är gjort.
    Ha en bra söndagGlad

BF 21 februari
  • sol och bad

Hej tjejer
    jag har haft värkar sen kl 1 i natt, var på förlossningen kl. 8.00 och e öppen 2cm, kom hem igan och nu har jag verkar var 5:e minut.
    Min bebis verkar ha bråttom,Tänk på mig
    Bea

• Deighthon

Sol och bad - Men ååååhhh vad spännande!!!! Fatta vad underbart!! Snälla smitta av dig tack!!! Lycka till! Kram

• dillon

Men vad spännande det är här många bebisar som kommit eller är på väg....Som jag sagt tidigare det känns lång till februari just nu när man hör om er här inne! Eller vad säger ni andra februarimammor?

Sol och bad och Delphia: Lycka till, nu är ni nära målet och får snart träffa bebisar!!

Valaina: Grattis till bebisen! Fint namn det har vi med på vår lista...

Lillen: Vaddå fick inte du med en instruktionsbok till din bebis...?? Skönt att det verkar ordna sig med maten. Vår tjej gick inte heller upp i vikt som hon skulle men jag behövde aldrig ge ersättning utan däremot fick jag väcka och amma henne var tredje timme dygnet runt under några veckor. Hon var också trött och sov mest hela tiden och orkade liksom inte äta...Tur det finns hjälp att få med ersättning och så! Lycka till

Deighton: Usch då, hoppas Liam kryar på sig nu när han fått medicin. Känner igen oron och att man tycker så synd om de små när de är sjuka! Jag har också varit hemma med Isabella. Hon har haft runt 40,5 i feber hon med så vi fick åka in till läkaren i fredags. Sänkan var hög och de hittade även vita blodkroppar i urinet. Eftersom de var oroliga att infektionen gått upp i njurarna så blev vi skickade till barnakuten. Kl 14 hade vi tid hos familjeläkaren, kl 20.30 var vi hemma. Kul fredagskväll! Men det var många sjuka barn och detta var väl inte högprio direkt. Men det är kämpigt att sysselsätta en liten så många timmar i ett rum utan så mycket leksaker. Sagor, godis och glass är iallafall bra mutor . Vi kom hem med pencillin som verkar ha hjälpt för nu är hon nästan feberfri.

Alla andra ha det bra!! Kram

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3