• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • sol och bad

Höna Böna- Vi köpte Gulliver från Ikea , den Spjälsäng+: Nina från Kaxholmen e oxå godkännd i en test som föräldrar tidningen har gjört. av 10 spjälsägar va det bara de 2 som blev godkända i den test.

• sol och bad

Ateli- ingen anning men varför vill du veta?

• sol och bad

Candyheart- Hur känns det att vara mamma nu? Det låter mysig att bebisen sover mycket.

• jordnöten

Höna böna: Vi köpte spjälis begagnad i slagrutan i tidningen. 100 spänn! En del bitmärken på den, men målar man om den så spelar det ju ingen roll. Nu har vi visserligen inte bestämt än om vi ska måla den eller ej, resonerar som så att bäbisen snart kommer få ta över storebrors spjälsäng iaf.

• jordnöten

Candyheart: Passa på och njut av att du har en tjej som tycker om att äta och sova. Det brukar ge en nöjd bebis! Själv har jag bara erfarenhet av en som bara sov 5 minuters pass lite här och var, redan första tiden, vilket gör det betydligt svårare att hinna vila själv något. Min första grabb sov knappt på BB ens, men nu (1 år 9mån)har han superbra sovrutiner som funkar toppen!

• sol och bad

jag tycker att det e väldigt trist med nov. med regn ,mörker och långvariga förkylningar därför tänkte jag föreslå knytfika hos mig för att pigga upp oss i den trista höstvädret.

Knyt fika den 23Nov. kl.17.00 ? eller annan dag?

Bea(sol och bad )--bakar Kladdkaka

• atelli

ang min fråga på erytrocyt-antikroppar, så är det nåt som jag "fått" efter min blodtransfusion när Adam föddes. Jag är mest nyfiken.... Min BM tar blodprov på mej varannan vecka för att "kolla status" och min man har åxå lämnat några blodprov.

Det står nåt om "immunisering av Kell" i journalen också...

// A

• sol och bad

Eftersom många kommer att vara hungriga vid den tiden kan jag göra en lättare Irans recept , Litte mer matig.

Knyt fika den 23Nov. kl.17.00 ? eller annan dag?

Bea(sol och bad )--Gör Irans recept

• sol och bad

Ateli- har du frågat din BM vad det e? oh varför de tar prover?

• candyheart

Jo, det känns faktiskt som om man inte varit annat än mamma i hela sitt liv. Hon verkar vara så harmonisk, sover långa pass på 4-6 timmar, vaknar och äter men med stängda ögon, sen har hon en vakenperiod på fm och en på kvällen.

Man sover ju inte så mycket, man försöker ju att hitta på saker eller titta på tv eller umgås med varandra. Så vi försöker bli bättre på att ta en eftermiddagslur. Det är välbehövligt.

Tänkte bara påminna om en grej. Pappadagarna kan man bara ta ut fr o m att barnet är i ens vård. Alltså inte under flera dagars förlossning. Då måste man typ ha sparat semester eller ta obetalt... det tycker jag är dåligt. Framförallt då pappan behövs under en förlossning. Så i vårat fall får inte thomas betalt för min långa förlossning.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3