• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Deighthon

LL - stackars dig! Fy vad trött man blir när man inte får nån hjälp!! Kämpa på!

Delphia - Grattis,vilka goda nyheter! Kan tro att du är nöjd!

Jag är helt slut! Sonen verkade mycket bättre under dagen sen ikväll hade han 40,2grader i feber...han var sååå dålig! Det är 4e kvällen i rad han har så hög feber.Pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att vi ska ringa doktorn imorgon för tid.Så obehagligt när de börjar prata om andningen mm.....de stackars små liven,det gör ont i hjärtat att se dem må så dåligt!

God natt!

• Smilla 78

Delphia: Vad härligt!!! Snart får ni mysa

BF 21 februari
  • Sciarlotta
    Information:

Denna tråd flyttas till lämplig rubrik i Medlemsgrupper.
    Om ni tycker den hamnat under fel underrubrik kan ni anmäla tråden och be att få det flyttad.

Mer info om Medlemsgrupper finns här >>> Medlemsgrupper Uppdaterat
    Bättre obscent än aldrig
  • sol och bad

Go kväll tjejer
    Ännu en tråkig nov. dag e slut, Jag har varit super deppig idag och försökte pigga upp mig själv med hjälp av disko musik och dansade en hel del framför spegel med min super stora mage, det såg rolig ut och jag tror att bebisen uppskattade det oxå.
    Är det flera än jag som ibland blir sugna på ute kväll på en disko i en super snygg linne med super glada vänninor? Undrar om jag kommer att ha ont i ryggen imorgon men det va värt iallafall eftersom jag blev på mycket gladare.

Go natt tjejer

valania- Stor kram och grattis.

• candyheart

Grattis Valaina!

Själv undrar jag om det är något fel på bebisen. Hon bara sover... är typ vaken 2 ggr per dag.. Eller hon kanske bara är nökd. Äter som tusan! Nån annan som haft så med tidigare barn?

• höna böna

ni som hunnit köpt spjälsäng, vart köpte ni den och vad betalade ni?

• Aran

candyheart

I början så sover dom mest hela tiden, och vaknar för att äta. Helt normalt. Så var det med min grabb, sov och åt, sov och åt osv . För att sen ett par veckor senare börjades det med kolik, , så då var man rätt slut kan jag säga.. . Hon blir snart större och kommer då också vara med och vara mer vaken.

• Tre solstrålars mamma
    LL: Men fy så trist Du har verkligen varit sjuk länge nu Nu får du ta å skrämma iväg den där förkylningen. Ett litet husmorstips; Se till att ta det lugnt hemma och inte gå ut något, Gör iordning varmt vatten och häll i färskpressad citron eller citronkoncentrat (mkt) samt ha i mkt honung. Brukar alltid fungera för mig fast å andra sidan har jag aldrig haft bihålsinflammation

Delphia: Grattis till den glädjande nyheten. Måste kännas jätte skönt!!!

Deighton: Stackars liten Lider med dig, det verkligen värker i hjärtat att se de små lida så mkt!

Candyheart: Vad betyder nökd? Annars så verkar det vara precis som "det ska vara" med din lilla dotter. De äter, skiter och sover Jag minns att Eleonora typ hade en gång om dagen som hon var vaken och den stunden lyckades alltid timas in när jag inte fick hålla henne själv. Alltid när hade besök å dyl så jag var jätte ledsen för kände mig som en mjölk ko som bara skulle ge bebisen mat men aldrig få lära känna henne/jollra med henne. Min dotter satt i princip fast vid bröstet de första månaderna Amningspassen kunde vara i 2h och sedan bara 1h emellan innan nästa pass på 2h amning....

HönaBöna: Köpte vår på IKEA för nu 1,5 år sedan och den kostade nog runt 370kr tror jag om inte minns fel. Diktad antikbets iaf och den finns fortfarande där.
    bf 26/1-2007 (v30)
  • atelli

Vet ju att det är finns några sjukvårdskunniga här bland oss! Nån som kan berätta nåt om vad "erytrocyt-antikroppar" är?

Har försökt googla men förstår inte ett smack av vad det står...

// Anna

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3