• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Smilla 78

Trikarn: ok, jag antog det men man kan ju inte vara säker. Att vara gravid är lixom en helt ny upplevelse Skrattande

BF 21 februari
  • Deighthon

Smilla&Trikarn - Jag får också jätte mycket 'mensvärk' som strålar ner i benen.Hade inget sånt med Liam men har börjat ha det ofta nu.Det måste väl vara förvärkar...?! Jag som lider mycket av foglossning blir lite osäker om det kan vara det som spökar men det brukar kännas annorlunda.

• Smilla 78

Foglossningarna brukar inte alls kännas så, inte på mig iallafall. Ska man ha förvärkar redan nu? Jag vet att "allt" är normalt, men ändå

BF 21 februari
  • Trikarn

Inte en blek faktiskt...men mår toppen förövrigt..

• Längtande Lina

Jaha, tjejer...tillbaka från BM och apoteket....
    Det var ingen slemmis som gått...däremot har antibiotikan (istället för att göra mig frisk) gett mig svamp (för första gången i mitt liv)! Så nu har jag varit på apoteket och köpt medicin för det också...blir snart stammis på apoteket!!! Så får vi hoppas att kuren hjälper fort!!!!

Sen bokade vi upp en ny tid den 27/11, men jag hoppas att jag slipper komma dit då...tills dess tycker vi allt att Lille Skutt borde ha kommit ut!!!

Träffade Lillen och Melvin på Coop idag... Åh så söt han var ...så liten och go... Blev lite extra sugen på att få träffa våran lille bebbe då

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Smilla 78

LL: Du har då ingen vidare tur, svamp är inte trevligt. Jag har inte haft det och hoppas jag inte får det. Ett litet tips, svamp älskar och frodas i socker. Det går över fortare om du drar ner eller tar bort allt socker. Hoppas det ger sig fort Glad

BF 21 februari
  • Längtande Lina

Smilla, jaha...då ska jag inte dricka mer Cola just nu då!! Det är det mesta som jag får i mig i socker väg!!!

I och för sig så kom jag just på att jag har druckigt massor med honungsvatten förra veckan mot hostan...då kan ju det ha bidragit lite till att svampen kom (ja, förutom pga antibiotikan alltså)

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Smilla 78

Ja det kan ju ha hjälpt till, mwen äter man så där mkt antibiotika så stör det hela balansen i kroppen. Men ibland måste man, hoppas du mår lite bättre nu.

BF 21 februari
  • Längtande Lina

Ja, om jag hade blivit frisk från förkylningen så hade det ju kanske varit värt det...men problemet är ju att jag inte känner mig speciellt friskare Men jag hoppas verkligen att det vänder snart!!! Annars vill väl bebben aldrig titta ut

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Deighthon

LL- Stackars dig!!! Min kompis hade svamp typ de sista 4 månaderna av graviditeten,man kan visst lätt få det när man är gravid. Det är ju det sista du behöver just nu......hoppas salvan hjälper dig att få bort det snabbt,snabbt,snabbt!!!

Smilla - Ja,mina foglossningar brukar också kännas annorlunda så det är nog förvärkar vi har.Har hört att man kan ha förvärkar upp till 2 månader innan förlossning,atta kroppen gör sig redo.

Själv har jag blivit såååååå sugen på godis,glass...ja allt onyttigt egentligen! Jag har ju ahft turen att jag inte varit så sugen och inte heller varit sugen på fet mat och så.....lär väl gå upp MASSOR den sista månaden nu!!!!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3