• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Deighton, ja jag börjar tröttna nu Men det är väl bara för att jag inte har varit less på graviditeten...nu ställer kroppen till med allt möjligt skit så att jag bara vill att det ska vara över och bebben ska ligga vid mitt bröst

Har i alla fall packat nästan hela BB väskan nu... har laddat batterierna till kameran och videokameran. Och så har jag flyttat in vaggan i vårat sovrum...Så nu får han komma när som....

Men jag tänkte ju fika med föräldrargruppen imorgon och sen luncha med er på fredag...så på fredag eftermiddag skulle ju passa perfekt Tror ni att man kan lägga in en beställning tills dess? *skrattar*

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Smilla 78

Deigthon: Ja sötsuget har blivit värre, jag har inte haft något innan. Jag försöker att låta bli onyttigheter i veckorna men det börjar bli svårt

BF 21 februari
  • atelli

Nu är jag lite dåligt uppdaterad på kommande fika/lunch-träffar... Är det nån som har koll?

Nån som hört nåt från Sol o Bad??????

// Anna

• Tre solstrålars mamma

LL: Tips mot svampen. Hade själv svamp i början av graviditeten och den var riktigt svår att få bukt på. Kör bara en kur med svampmedlet och slarva inte. Samtidigt så se till att sova naken så att du åtminstonne får lufta en hel natt. Inga string trosor eller tighta byxor....förmodligen har du inte det när du gravid men tipsar lite generellt nu
    Det som är viktigt är att man kan odla svmapen än värre och dessutom få vestibulit om man överanvänder svampmedlet. Det är vanligt att det känns som om svampen försvunnit så länge man behandlar men sedan när man slutar med salva/vaginal tabletten så "kommer det tillbaka". Men det som behövs är verkligen att lufta lufta och åter lufta så försvinner svampen. Det är bästa kuren!

Svullnad i underlivet hade jag med under förra graviditeten. Underlivet kändes helt annorlunda. Den här gången märker jag dock ingen skillnad... nu är det rumpan och låren som svullnat istället....*s*

bf 26/1-2007 (v31)
  • Längtande Lina

Atelli, vad jag vet så är det ingen mer fika inplanerad än den som Deighton skrev om idag:

Lunch torsdag 23/11 kl 11.30
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande Lina)

Har inte hört om något nytt datum för någon kvällsfika...

En solstråles mamma, ja jag är oftast naken när jag sover så jag hoppas att det ska försvinna snart! BM sa också att jag måste fortsätta smörja i 3 dagar efter att det känns som om det har försvunnit...annars kan det komma tillbaka! Frågan är hur lätt det blir om jag måste in till förlossningen... Men vi får väl hoppas att kuren är över innan bebben tittar ut

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Trikarn

LL:Min svägerska hade svamp hela sin förra grav..i samma stund lille nils tittade ut så försvann den ..du kanske har samma tur?

• Längtande Lina

Trikarn, jag hoppas verkligen på samma tur...

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Trikarn

Jag hade en sväng precis i början på grav, sedan dess är det väck som tur är..

Nu är det värsta problemet att man inte ser när man ska frisera sig därnere..magen är i vägen o gubben vägrar hjälpa mig!! *suck*
    Åhh andra sidan..med småbarn hemma så är guppandet i sänghalmen inte precis prio 1...

Ikväll står detta p listan
    *städa kök
    'måla säng ( gjort)
    *skära tapet
    *spackla ( gjort)
    * Invänta ev lev från nisses..( skulle gissa på att de ej dyker upp-IGEN!!) ( HAHA)

• Längtande Lina

Trikarn, oj vad med saker du ska göra... Själv ska jag mest vänta på att klockan blir läggdags

Jag går som tur var till en hudterapeut och blir vaxad, så jag behöver inte bekymra mig över att magen är ivägen

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Smilla 78

Nu är jag så trött, har haft "mensvärk" (förvärkar?) sen före 02 inatt och har inte kunnat sova alls. Vissa gånger har det gjort rätts så ont, som det skär i magen.
    Är det dax att bli orolig? Jag ska ringa BM kl.09 tänkte jag. Lillen har rumlat runt där inne till och från hela natten så jag är inte orolig för att han inte skulle må bra. Men kan det vara så att han tänkt komma ut inom kort? Förvånad

BF 21 februari
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3