• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • sol och bad

Hej tjejer
    Våran Fabian och jag och pappa Niklas kämpar fortfarande med amningen, Imorgon ska vi väga lillprinsen igan. hoppas han har gått upp i vikt.
    Hoppas allt e bra med alla er och era små bebisar och eran söta magar.
    Jag undrar hur set ska gå till med hushållsarbete när niklas börjar arbeta ? Just nu har jag hjälp av Niklas för att ta hand om fabian och min mamma hjälper mig med hushållsarbete och matlagning. Ni mammor ni e mina hjältar. har ni några bra tips ?

Våran nya dator e fort inte här fast vi skulle ha fått den i början av nov. . ¨Jag lägger in bilder så fort vi kan.

Stor kram till er alla
    Kram

• Deighthon

Sol och Bad - Det viktiga är att inte ha för höga krav på sig själv till en början.Vad gör det om det blir lite stökigt? Det viktiga är ju att du&Fabian tar det lugnt och lär känna varandra.
    Jag kan känna att jag ställde alldeles för höga krav på mig själv när jag hade fått Liam,hade massor av fikagäster och bjöd på hembakt(herre gud,vem förväntade sig det??)..osv.....denna gång kommer jag ta det såååå mycket lugnare och göra det i vår egen takt!
    Jag är alldeles säker på att du klarar dig alldeles UTMÄRKT och det kommer gå jätte bra för dig även när Niklas börjar jobba igen!  Vi mammor är starka!! Men samtidigt,man ska aldrig vara rädd för att be om hjälp!
    Jag hoppas det går bra vid vägningen imorgon!!!
    Kram

• Deighthon

LL - Inget inlägg sen kl 12.51 igår.....kan det ha hänt nåt mån tro?????

Delphia - Såg annonsen i VLT igår,vad underbart!!!!

• Längtande Lina

Deighthon, sorry...har inte hunnit in och visat mig

*lämnar här med ett avtryck*

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

Känns så jobbigt att gå in, känns som om jag skriver samma ska varje dag: "nu är det nog på G"...men sen händer ju inget och jag är tillbaka här nästa dag igen....

Men som jag har skrivit i min blogg så gick slemmisen imorse i alla fall...det var liksom inga tvivel Förvånad Det såg ganska äckligt ut....
    Värkarna kommer och går även i dag, precis som tidigare nätter...Fast nu har jag även haft några på morgonen...så kroppen lär förbereda sig i alla fall!!!!

Idag är det tänkt att jag ska ringa spec mvc och boka tid. Min bm trodde jag skulle få tid till på måndag för då är jag på 42+0. Men jag hoppas verkligen att något har hunnit hänt tills dess....

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • atelli

Jag var på MVC koll igår och jag frågade lite extra om det var helt säkert att pyret ligger med rumpan uppåt - för jag tycker att den känns så hiskeligt hård... Då kollade Helena vaginalt åxå och hon kunde känna pyrets huvud i "gången"!! Högt upp men ändå! Och livmodertappen (heter det så?) var alldeles mjuk.

Hon ville inte säga nåt om hur lång tid det kan vara kvar men hon antydde att jag troligen inte behöver gå tiden ut!

Nu känns det nästan läskigt verkligt att vi verkligen ska bli en tvåbarnsfamilj. På nåt konstigt sätt har jag förträngt att det snart är dags...

• jordnöten

Atelli: Det är konstigt att hur mkt krämpor man än har och hur mkt det än rör sig i magen, så har man förträngt att det faktiskt kommer en till familjemedlem relativt snart. Jag är likadan...Fastän man längtar och längtar efter att den ska komma ut, så känns det overkligt. Hela tiden har man ju tänkt att det är ju lååångt kvar.

Vad bra att den liger med huvudet neråt. Det kanske snart är dags då. Låt LL få sin först bara!!

• atelli

LL står först på tur, och så snart tror jag inte att Pyret kommer... Det är nog iallafall en vecka-14 dagar kvar!!

Jag skulle inte våga komma före LL...

• Deighthon

LL - Jag tror absolut inte att du behöver tid hos special mvc.....låter som lille skutt kommer komma ut alldeles av sig självt...och det mycket snart skulle jag tro!!!!!

Atelli - Vad gött...grattis om du slipper gå hela vägen.

Jordnöten - Jag har haft lite av en pestdag idag....hade såååå ont i natt,kunde knappt gå när jag vaknade.Har sen haft hugg ner i benen,blygdbenet óch molande värk-inte roligt! Tog mig dock till Pizza Hut på lunch med tjejerna som bestämt sen länge.
    Hoppas du kan komma imorgon,så kan vi beklaga oss tillsammans!!!

• Längtande Lina

Hej tjejer... det verkar ju som om jag skulle kunna komma imorgon (det hade jag aldrig trott!!!!) Är det några fler som är sugna???

Fredag 1/12 kl 11.30, på La Pasta:

Pia(En Solstråles mamma)
    Lina(Längtande Lina)
    Lotta(Deighton)
    Malin&Elis(Valaina)-kanske
    Candyheart&Meja-kanske

Kram Lina, BF 19/11 2006
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3