• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Det blir ingen lunch idag för mig tjejer

Nu är det ju december, så nu vill han kanske ut!!! Håll tummarna!!!! Vid 03.00 i natt började jag få värkar var 10:e minut, men från kl 7.30 så har dem kommit betydligt tätare, fast lite ojämt! Vi har i alla fall ringt förlossningen och vi är välkomna när jag inte orkar här hemma längre.....

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Minja

Lycka till LL , om du får tråkigt (vilket inte är någon risk) så släng in några inlägg

Trött och önskar att jag kunde gå och vila några timar, har ingen energi till något och sedan är 2 av barnen lediga idag..

• Längtande Lina

Jag är också trött!!! Jobbigt att vara vaken hela natten pga sega värkar som aldrig ville komma igång riktigt... Det känns ju lite mer givande nu när dem är lite tätare i alla fall!!!!

När ska man åka in egentligen????

Det gör ju apont när värken kommer, vet knappt vart jag ska ta vägen... Men där emellan är det ju ok.... Vill ju inte åka in för tidigt och bli hemskickad, men vill ju inte stanna hemma mer än nödvändigt!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Lillklillen

Kul nu blir det en bebbe för er

• Minja

LL: jag åkte in när slemproppen gick och lite av vattnet efter som det var blod i det.. trodde att det var någe fel så jag är inte riktigt säker när man skall åka, jag hade ca 7 min mellan värkarna.

En kompis till mig sade att jag skulle åka när jag inte stod ut hemma längre..
    Provat att duscha, bada, varma handukar på rygg alt mage beroende på vart det smärtar

Visst bor du i V.ås? åk in och kolla och åk hem igen den inställningen hade jag när jag åkte in (kom inte hem efter det utan bebis) då vet du ju om värkarna är riktiga eller pinvärkar

• Lillen06

LL: Hoppas det är på g nu.. och En Stor Lycka Till Kram från mig och Melvin...
    Det var jag väldigt orolig för, när ska man åka in? Men som de sa, när du inte orkar mer så är det bara att åka upp... kanske bättre att få åka hem igen än att föda hemma eller i bilen;)
    Jag var ju uppe på BB när min värkarna satte fart och av egen erfarenhet så gick det fort och jag tyckte det kändes tryggt att vara där uppe där det fanns personal att fråga och få hjälp av.. Har de inte smockat med födande mammor så kanske de låter dig vara kvar...

Kram på dig iaf!!

Mamma till världens sötaste Melvin...
  • Valaina

LL--> Härligt!!! Gud vad dlad jag är för din skull!
    Vänta hemma till du inte känner dig trygg och lugn, det brukar vara bra regel. Men om det gör för ont måste du åka upp så du kan få smärtlindring..
    *LYCKA TILL KRAMAR*

• jordnöten

LL: Vad härligt att höra att lille skutt börjat resan ut Stort lycka till!!!

Svårt det där att veta när man ska åka in, jag åkte in när jag tyckte värkarna började bli ohanterliga och jag var helt slut efter att inte sovit. Hade ca 5min mellan värkarna. Öppen 3cm när jag kom in. Fick stanna på förlossningen, men grabben lät dröja ytterligare drygt 18 timmar innan han kom ut.

Åk in om du tycker att det är för jobbigt eller du är orolig. Se det inte som någon prestige att inte bli hemskickad. Om det inte hänt så mycket så kan du ju få något avslappnande så du får vila lite och hämta lite krafter tills det drar igång ordentligt.

• Deighthon

LL - Vad underbart! Idag blir det nog bebis!!!  Kan du inte skicka sms när det är klart,om du har möjlighet??!! Kommer gå runt och vara sååååå nyfiken idag! Kram

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3