• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Tack!
    Jag är verkligen jätte rädd för allt vad tandläkare heter så jag vill verkligen inte.
    Har tom blivit sövd en gång för att fixa mina tänder och tidigare så brukade jag få lustgas varje gång de skulle göra något tex laga hål eller nått.
    Iofs var det typ 10 år sedan jag gjorde något med lustgas.
    Har dessutom lyckats göra en rotfyllning utan lustgas så jag hoppas jag klarar en tandutdragning också.
    Men denna klinik har inte lustgas så det kan jag inte få denna gång.
    Usch jag vill verkligen inte...
    Men jag ska ta med min ipod och ha den på högsta volym och sedan ligga och blunda, då brukar det gå bättre (det var så jag stod ut med rotfyllningen).

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2007-01-03 08:22:06 följande:
    Hjärtevännen:Tack!Jag är verkligen jätte rädd för allt vad tandläkare heter så jag vill verkligen inte.Har tom blivit sövd en gång för att fixa mina tänder och tidigare så brukade jag få lustgas varje gång de skulle göra något tex laga hål eller nått. Iofs var det typ 10 år sedan jag gjorde något med lustgas. Har dessutom lyckats göra en rotfyllning utan lustgas så jag hoppas jag klarar en tandutdragning också.Men denna klinik har inte lustgas så det kan jag inte få denna gång.Usch jag vill verkligen inte...Men jag ska ta med min ipod och ha den på högsta volym och sedan ligga och blunda, då brukar det gå bättre (det var så jag stod ut med rotfyllningen).
    Uscha inte kul att vara så rädd!
    Jag är också rädd, men mest för sprutan
    Jag opererade ut min här i Gurra. Vart ska du op ut din?
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Jag ska till St Eriks sjukhus och ta ut den så det är inte på "vanliga" folktandvården.
    Fast jag tror att det har att göra med att jag är så rädd och inte att den sitter dumt till (hoppas jag i alla fall ).

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2007-01-03 08:52:14 följande:
    Hjärtevännen:Jag ska till St Eriks sjukhus och ta ut den så det är inte på "vanliga" folktandvården.Fast jag tror att det har att göra med att jag är så rädd och inte att den sitter dumt till (hoppas jag i alla fall ).
    Ok, Lycka till!!!!
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Hubba Bubba

Lycka till Amanda.

Jag har två visdomstännder i nederkäken som ska opereas ut. Skulle gjort det för länge sedan men nu väntar jag tills våren när jag ammat klart. Vill inte störa i detta just nu. Ska boka tid snart.
    Jag har varit en del hos tandläkarne då jag hade tandställning ett tag. Varje gång jag sitter i stolen tänker jag:

-Nu är jag här igen!!! Ska komma ihåg att tänka på och njuta av att inte sitta här när jag gått här ifrån.

Jag litar inte på tandläkaren heller. Det är som hos bilmeckar. Man har ingen koll och de kan ta betalt för saker som jag inte kan bedömma om det är nödvändigt eller inte. Säger tandläkaren att detta måste du göra så är det ju bara att nicka och betala?!

Idag fyller en av mina arbetskamrater år och jag ska ta en tur till henne och säga grattis. Därför blir det inget babycafé för mig idag. Annars bra sugen på att träffas.

• Ninis

Har sovit mellan 09:45-11:30. Men jag känner mig inte ett dugg piggare. Mkt konstigt. Engla ska sova igen vid 15-tiden. Får nog lägga mig då oxå.

• Snöret

Jag hänger oxå gärna med på promenad nästa vecka!

Snöret som inte skriver så ofta men läser desto oftare!!

God fortsättning på er!

• Ninis

Vi var ute på en promis efter lunch. Var skönt med lite luft. I dag ville inte Engla sova vid 15-tiden. Provade att lägga henne vid 15:30 oxå men hon ville inte. Så nu får hon vara vaken tills hon ska lägga sig. Får se hur det går. 

Måste fråga hur många gånger om dagen era bebbar bajsar? Engla är en riktig bajsunge - bokstavligen! Hon bajsar hela tiden, säkert 4-6 ggr om dagen. Hon är dyr i drift med blöjor . . . . Nyss fick jag bada henne för bajset hade kommit på hela baksidan av låret. Blir ofta så eftersom hon är en rumphasare.

• Carina75
    Ninis skrev 2007-01-03 17:31:16 följande:
    Vi var ute på en promis efter lunch. Var skönt med lite luft. I dag ville inte Engla sova vid 15-tiden. Provade att lägga henne vid 15:30 oxå men hon ville inte. Så nu får hon vara vaken tills hon ska lägga sig. Får se hur det går.  Måste fråga hur många gånger om dagen era bebbar bajsar? Engla är en riktig bajsunge - bokstavligen! Hon bajsar hela tiden, säkert 4-6 ggr om dagen. Hon är dyr i drift med blöjor . . . . Nyss fick jag bada henne för bajset hade kommit på hela baksidan av låret. Blir ofta så eftersom hon är en rumphasare. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Oftast byter jag två bajsblöjor om dagen men det kan variera ganska mycket. Ibland kan det nog bli upp till fyra byten också. Men sex bajsbyten på en dag har vi nog aldrig varit med om. Däremot extrema laddningar när blöjan inte har pallat för trycket
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2