• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Victor gör "2:an" 1-2 ggr/dag... Han gillar att göra det riktigt tidigt på morgonen så jag måste gå upp med honom

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

För en stund sedan lade vi urtrött tjej. Det gick faktiskt himla bra hela eftermiddagen och kvällen fast hon inte sovit sedan 11:30. Klockan 19:00 blev det väldigt gnälligt så då fick hon vällingen och sedan lade vi henne. Hon somnade nog på två röda Det är första gången som Engla bara sovit ett pass under dagen. Undrar hur natten blir och när hon vaknar i morgon.

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2007-01-03 19:32:08 följande:
    För en stund sedan lade vi urtrött tjej. Det gick faktiskt himla bra hela eftermiddagen och kvällen fast hon inte sovit sedan 11:30. Klockan 19:00 blev det väldigt gnälligt så då fick hon vällingen och sedan lade vi henne. Hon somnade nog på två röda Det är första gången som Engla bara sovit ett pass under dagen. Undrar hur natten blir och när hon vaknar i morgon. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Hoppas hon sover hela natten!!!
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Aldrig mer att Engla bara sover en gång på dagen! Fick stoppa i napp 21:30, 22:00, 22:30 och nu vägrar hon att sova för hon är övertrött! Nu sitter hon här bredvid mig. Vilken mardrömsnatt det kommer bli . . . . . .

• Ninis

Morrn!
    J var uppe med Engla till 01:30! Hon vägrade då sova i sin säng men det gick bra att lägga henne bredvid oss. Sen har hon sovit lugnt fram till 06:50. Jag är hyfsat pigg.

• Charlott29

Hua här har vi haft en jobbig natt, igen.
    Vincent somnade kl 19:30 igår, vaknade kl 20 och var hysteriskt ledsen. Gick inte att lägga honom så han fick komma upp och var uppe med oss till 22 då han somnade i Ts famn vid tv:n. Sedan var han vaken mellan 2-3 då han ville leka!! Jag märkte dock inget av nattfadäsen för jag sov som en stock
    Sedan sov han till 7:30 men det hjälpte ju inte mig för jag vaknade kl 6 som vanligt och undrade varför inte Vincent vaknade någongång...!!

• Ninis

Grattis på 1-årsdagen Vincent

Herregud, vad tiden går fort. Engla är ju snart 1 år hon oxå Förvånad

• Carina75

Här har vi blivit lite bortskämda med en liten tjej som numera sover hela nätter. Underbart! Hon kan vakna till en eller ett par gånger per natt men somnar oftast om själv eller med hjälp av en nattramsa.

Grattis Vincent!!

• Charlott29

Vincent tackar och bugar och bockar!!

• Amanda

Nu är jag precis hemkommen från tandläkaren...
    Har opererat ut en visdomstand så jag är jätte svullen och bedövningen håller på och släpper.
    Har tagit Citodon (utskrivet av tandläkaren) och väntar på att den ska börja verka.

Skönt att det är gjort, har ju haft problem med den visdomstanden i säkert 5 år.

1880 kr kostade hela kalaset...

Nej nu ska jag nog lägga mig på soffan en stund och vila.
    Tittar in lite senare igen.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2