• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Amanda: Det kan väl inte vara bättre med tanden idag? Den är ju borta
    Hoppas att svullnaden lägger sig snabbt. För mig var det värst första 3 dagarna... Jag åt Voltaren i en vecka... Gillar inte heller att äta värktabletter.

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Hihi jodå, tanden mår mycket bättre där den är i dag

• Carina75

Hi hi, du är rolig du Hjärtevännen

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2007-01-05 09:16:31 följande:
    Hjärtevännen:Hihi jodå, tanden mår mycket bättre där den är i dag
    Fick du behålla den? Jag tänker på tandfen
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Förresten min make kände igen dig när vi åkte förbi Er för några veckor sedan.
    Så Ni har setts förr

Hihi Nej jag fick inte behålla tanden.

• Carina75

Är det någon som har koll på när ÖF i G-berg öppnar igen och vilka tider det är som gäller i år?

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2007-01-05 09:20:25 följande:
    Hjärtevännen:Förresten min make kände igen dig när vi åkte förbi Er för några veckor sedan.Så Ni har setts förr Hihi Nej jag fick inte behålla tanden.
    Japp, är ju gammal Ormingebo... vi bodde i samma område + att jag gick i samma klass som hans syster ett tag
  • Ninis

I dag har vi varit i Forum Nacka. Hittade ett par jeans på rea + en väska. Måste ju ha en väska nu när man snart börjar jobba. Har hittills haft plånbok och sådant i skötväskan. J bytte sin skjorta mot en annan. Till Engla köpte jag en pyjamas på PO.P. Det var rea så den kostade ”bara” 125 kr. Käkade sen lunch i tacobaren. Mumsigt! 

Det gick inte att lägga Engla tidigare än 20:00 i dag heller. I dag sov hon mellan 10:15-12:10 och sen i bilen hem kl 16:00-16:30. Tror inte att hon ska sova efter kl 16:00. Vi provade att lägga henne 19:30 men det gick inte, hon var inte tillräckligt trött. Får se hur länge hon sover i morgon. Tänk om vi har sådan tur att hon börjar sova till 06:40 varje morgon!

• Charlott29

Vincent har sovit 8-9:45 samt 13-14:30 idag. Somnade som en stock vid 20-tiden.
    Får se hur natten blir...?!
    Nä sovdags, det är Ts sovmorgon imorgon, dvs min tur att gå upp tidigt...

• Ninis

God morgon!

Hade inte sån tur att få sova länge i dag oxå. Engla vaknade 05:40. Hon låg tvärs över sängen så jag tror hon vaknade av det. Vände rätt henne och stoppade i napp och gick och lade mig men 10 min senare ville hon gå upp.

I dag ska vi till Norrtälje och agera lite flytthjälp till några kompisar som ska flytta från radhus till hus.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2