• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Nilla81

Skulle vilja att Trolltyg i tomteskogen ska börja igen eller grisen wilbur visas på tv:n. Visserligen har jag dem redan men har både hört och sett att många vill att de ska gå på tv:n igen iallafall trolltyg.
    Fanns mycket bra förr, nu är det bara våld...

• citronella

Ja! Det var en gång var jättebra! Farbror Frippes skafferi med Martin Ljung, är det nån som minns det? Beppes godnattstund var en annan favorit och vita stenen.

• citronella

ÅHHH Kalles klätterträd och Alfons Åberg!!!!

• Eldna

Helena72a - var KROPPEN ett program där man färdades genom människokroppen och lärde sig hur allting fungerade? Alla blodkroppar och annat var som små gubabr som flög omkring? Jag har ett minne av nåt sånt somjag tyckte var verkligen jättebra! Mycket lärorikt har jag för mig.

Och alla andra bra barnfilmer som har gått! Kan dom inte visa allt i repris!? Dagens barnprogram (tittar en del med lillkillen) verkar ha flippat ur allihopa tycker jag.

• Roisin Dubh

Vilse i pannkakan! *ryser*

• jebba

Firren! Måste vara TV-piraterna du tänker på. Det gick som morgon-TV på något lov. Underbart bra! TV-piraterna, oh, oh, oh... o.s.v.

• Hella

Jaa Farbror Frippes skafferi hette den. Kommer ihåg den som en stor favorit. Nån som vet vilket år den kan ha gått på Tv?
    Den vita stenen var också bra.

Men vilse i pannkakan Huh den var hemsk

• Firren

Som Roisin Dubh
    Kom precis på Tårtan! Underbart!!!

• mim

Trasan och Banane..
    Från A-Ö Hedvig Och Ugglan..
    Och när Astrid Lindgren satt och läste ur hennes böcker, åh vad det va bra..
    Fem myror är fler än fyra elefanter.
    Spöket Laban...

Det finns hur många bra som helst, tycker att alla barnprogram som sändes när vi var små ska sändas igen så barna får se samma goa program som vi fick..

Svar på tråden Barnprogram, förr!