• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • LyNxQ

Mitt favoritprogram var "Sagor för stora barn" (the storyteller) helt underbart!! Det var en gubbe som satt framför en öppen spis och berättade sagor för sin hund.. sagor om jättar och troll och sådant.. Åååh, så mysigt!

• Frida23

Åhh, "Sagor för stora barn" :) Tänk om man kunde få tag på alla sina favorit program, tv-serier och filmer! Underbart!

• Tossing

jag minns:

trasdockorna (favorit!)
    bumbibjörnarna
    det flesta av astrid lindgrens...

• tinna

Jag gillade nånting med olika berättelser från stjärnhimlen med Thomas von Brömmsen tror jag det var. En cell-sam historia var ju också alldeles underbar, såg den på gymnasiet på biologin faktiskt! Godispåsen gillade jag, fragglarna, Bröderna Dahl och så Stor och Liten! Född -77 är jag!

• Betty Boop

Mumu

Jag kommer också ihåg ballongen spricker. (född -73) Den var läskig men samtidigt en av mina favoriter. Min bror som är två år yngre gallskrek när jag ville titta på det. Jag kommer också håg dockhuset med dockorna som blev levande på natten och den stora fågeln.

• Lokes Mamma

skrotnisse o hans vänner e en klar favorit.
    minns att barnprogramen började halv fem i ettan o halv sex på tvåan. o när det var dax att byta kanal så blinkade det en lite vi pil i högra hörnet på tvn. minns oxå dockhuset men minns inte vad det heter.
    solstollarna o toffelhjältarna va helt grymma.
    kommer oxå ihåg att man kollade på hacke hackspett på lördagsmorgon på godmorgon sverige. Goliat som va med i Hajk.
    icke att förglömma Linus på Linjen.....

• Mumu

Åh, Betty Boop!

Vad glad jag blir! Jag har två kompisar som kommer ihåg programmet, men de minns inte fågeln, bara dockhuset. Så några år nu har jag funderat på om jag lider av allvarlig inbillningssjuka! Så skönt att nån annan minns det! Och ja, det var jätteläskigt, men ändå älskade man det!

• Mausiii

Nu blir man nostalgisk!
    Tittade på:

Sagor för stora barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fem myror är fler än fyra elefanter
    Svenska sesam (med Dirren, Millejor och PomPom!)
    Dr Snuggles (har alla avsnitt på band)
    Tårtan
    En kurs med Kurt
    Trolltider
    Vampyren Rutger
    Alf
    Bröderna Dahl
    Fablernas värld
    Bebbes godnattstund
    Staffan och Bengt
    Stor och liten
    Dunderklumpen
    Barbapappa
    Alfons

Gillade inte Staffan Westerberg (med undantag för Lillstrumpa och Syster Yster) eller Clownen Manne...

• Betty Boop

Mumu

Ja jätteskönt att någon annan också minns "Ballongen spricker". Ingen av mina kompisar fatter heler vad jag pratar om!

Svar på tråden Barnprogram, förr!