• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Pillson

drutten & Gena, Vilse i pannkakan (ryser) drömde mardrömmar om "mamman och pappan"

• Helen72a

jaaa... frippes skafferi va ju hur bra som helst... o jag vet inte om jag e konstig men jag gillade faktiskt vilse i pankakan... putt,putt.... här kommer storpotäten....

• Fommpen

Fablernas värld, Fragglarna, Systeryster & Lillstrumpa, Trasdockorna tyckte jag var bra!!

• Pixiepea

Aaahhh, ar det nagon som vet om nagon av dessa programmen finns pa dvd eller video? (Forutom Vilse i pannkakan.... FYY!)

GUd vad kul det var att lasa igenom allihop! Lalala...i fablernas vaaaaaaaaarld!!!! Jag larde mig lasa med Fem myror. Fodd -72.

• Skrattmås

* Solstollarna och Toffelhjältarna!!!!!
    * Trazan och Barnane
    * Vilse i pannakan (tror jag att man "ska" tycka var dåligt. Jag kommer inte ihåg så mycket utav den men kanske jag var för liten. Min storasyster älskade den).

• CeNedra

Du skrev om ett program som du inte minns namnet på om "små gubbar som flög omkring i kroppen". Jag minns också något om detta, och jag tyckte om den serien. Jag undrar om den inte var fransk och sökte lite och kom nog fram till att den hette "En cell-sam historia".

Fler nostalgi barnprogram kan hittas på denna länk.

www.nostalgi7080.nu/nostalgiag.htm

• Pompens mamma

"Trolltyg i tomteskogen"
    "Boktipset"
    Minns några små gubbar som åkte runt i små radiostyrda bilar och lät tut tut. Varken jag lr mamma minns vad det hette.
    "Fragglarna"

• CeNedra

"Bröderna Dal"
    "Drutten och Jena"
    "Jalle, Julle och Hjulius"

• Firren

Lite senare...Rädda Joppe! Död eller levande!

• Firren

Jebba! Tack !
    Just det så hette det! Kommer ihåg att jag var så impad av de där klistermärkena, vi satte dem på lampknapparna.

Kom på en till:
    *Pojken med guldbyxorna

Vad hette den som finns som bok också? Om när de får syskon och man får lära sig hur barn blir till. "mamma och pappa tycker om varandra och kramas...." Man tyckte det var hemskt snuskigt!! Heter den något med "Bla, bla & maximum"?

Svar på tråden Barnprogram, förr!