• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Kickans mamma

Becce du kan väll hojta till när du har en 2½ åring så kan vi ses i kista för detär nära mig. Jag skulle vilja få lite tips på hur du får den att gå fin

• frulan

Etta
    Haha, jag undrade var den tråden tog vägen
    Var den verkligen sååå känslig för folk?

• vadskajaghetadå

en 4-åring ja. själv har jag en son som snart blir 2.

att säga att ma bör ha uppfostrat honom så pass att han inte springer omkring är dumheter!!!

men han lyssnar rätt bra på mig iallafall.

• Novus

BeccaGrodan
    Men tycker du att jag har dålig pli på dottern för att hon ibland får välja vart hon ska sitta? Varför tar en del för givet att barn skriker bara för att de inte vill sitta på ett visst ställe?

• frulan

Glömde ju svara, jag tycker inte att det är okej med ungar i vagnarna.

• vadskajaghetadå

novus det är det som stör mig...
    bara för att DOM tycker att det är fel tar dom för givet att alla ska tänka som dom....

• BeccaGrodan

kickans: haha ja oki jag återkommer om typ 2 ½ år :)
    självklart är barnen olika när de är på föskolan och när de är med föräldrarna, det ser man ju såfort föräldrarna kommer och hämtar på dagarna men jag tycker ändå att föräldrar av idag är för mesiga tyvärr det drabbar bara barnen själva i långa loppet... barn och ungdommar idag har ingen respekt för äldre alls...

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • nelly 1

Hur många tror du har fingrat på dina matvaror som du sedan lägger i den smutsiga kundvagnen som förövrigt oftast förvaras utomhus...??

• frulan

Fast det är iofs bättre än småttingar som rusar runt fötterna på en
    Har faktiskt trillat över några som kommer svishande förbi

• vadskajaghetadå

...och sen tycka att föräldranr har dålig pli på barnen.

som om ett barn får en glass en onsdag "usch vad dålig pli"

barnet fick äta glassen, men enligt nån annan så äter man inte godis nån annan dag utom lördagar...

Svar på tråden Barn i kundvagn ???