• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Novus

Men vem säger att hon skriker för att hon inte vill sitta i sittdelen?
    Jag frågar henne helt enkelt om hon vill sitta i den större delen eller om hon vill sitta i sittdelen. Ibland visar hon att hon vill sitta i den större, ibland vill hon vara i sittdelen. Och sätter jag henne i sittdelen för at jag själv vill ha henne där så brukar hon inte säga något om det. Ibland säger hon att hon vill byta till den större, men då säger jag bara att hon får sitta där nu (i sittdelen) och så är det inget mer med det

• Majsan70

Vad är problemet?

Mina barn har alltid fått åkai kundvagnen och jag ser inget äckligt i det. Vagnarna står ju ute i regn o rusk o snusk. Allt möjligt spills ju i dem.

Allt man köper är ju paketerat ändå förutom frukten som alla tallar på i allafall och som man sen lägger i en påse innan man lägger ner dem i vagnen.

• Kickans mamma

Linda1976 Man kan ha fler än ett barn och det är svårt att dra två kundvagnar själv Sen är maxvikten 15 kg har jag för mig.

Becca: Det funkar inte alltid som man vill när barnen är små. Visst ibland kanske föräldrar mesar men du har inte sett färäldrarnas/barnens hela situation? Du ser kanske 15 min av deras liv.

• piffa

Hejsan! Mitt yngsta barn får sitta där ibland, jag vet inte om du menar i sitsen eller i vagnen?! Men i sitsen så är hon förstor, men i själva vagnen så får hon ibland, men åker vi och handlar direkt efter dagis och overolen är smutsig, så sätter jag henne inte i vagnen, men jag tycker inte att det gör något anars.

• evita

jag har vår 3-åring i kundvagnen... tycker nog det är mer ohygieniskt att vagnarna står ut ute i avgaser hela tiden...

däremot är jag jättenoga att kolla sitsen innan jag sätter honom... i somras så gick sitsen han satt i sönder... det var bara tur att han inte gjorde sej illa... och affärens svar på det hela var; vi ska gå igenm alla vagnarna till hösten...

• vadskajaghetadå

snälla nån, kanske 1/10 har så pass leriga skor att det fastnar på vagnen.

om man tycker att det är äckligt så ska man inte ens låta varorna ligga på rullbandet.

det tycker jag det är löjligt att sitta och säga att man har dåligt pli på ungar som får göra grejer som man själv inte accepterar, alla är olika!

• Spegel

LÖjligt tycker jag. Självklart ska små barn få åka i vagnen. Min ettåring sitter i den där utfällbara "stolen" och min 2½ åring sitter i själva vagnen.
    Om det nu är så äckligt kan man ju breda tanken en aning. tänk alla smutsiga händer som dragit just din vagn. Det är fingrar som nån precis glömt att tvätta efter toabesök. Nån har kanske precis petat näsan? En tredje har inget rinnande vatten osv. Och på frukt och grönskasavdelningen där maten ligger opacketerat? Tänk alla människor som petat, känt och klämt på just din tomat innan den hamnade i din härliga sallad.....

• BeccaGrodan

kickans mamma: jag jobbar på förskola, jag ser precis hur folk mesar med sina barn jag lovar, tyvärr måste jag säga för det är tragiskt att se...
    och jag har då gått med hela våran barngrupp i kista galleria dvs 20 barn på 3 vuxna och inte faan sprang de omkring som några galningar där inte... så jag håller ändå fast vid att de är föräldrarna som inte har någon ordning på sina ungar...

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • lieh

female

Ja det var bra sagt av dig. Satt precis och tänkte i dem banorna men jag orkade inte förklara det.

Svar på tråden Barn i kundvagn ???